Smuk sejlads, Amerikansk fodbold og værtsfamilier

Velkommen til endnu et nyhedsbrev – direkte fra Danmarks smukkeste efterskole.

Det har handlet meget om eksamener i de sidste uger, og det bliver det ved med lidt endnu. Heldigvis går det rigtig godt. Eleverne er færdige med de skriftlige prøver, og lige nu forbereder de synopsis til de mundtlige prøver i dansk. I et endnu heldigere aspekt har vejret tilladt en masse skønne udeaktiviteter. Det giver et boostende eksamensafbræk at tage til Klitmøller for at surfe, Rønbjerg for at sejle eller en tur omkring Vilsted Sø, der puster luft under armene i varmen. Eleverne er enormt gode til at finde de her fællesskabende aktiviteter, midt i en turbulent prøvetid, og selv tage initiativ til at få sat noget i gang.

Alt sammen skal du høre om i nyhedsbrevet – lige herunder.

Bølgende solskinssejlads

Vi har seahoppere, optimistjoller, stortriss, speedbåde og en Matcher 37. Og så er vi på udkig efter et par 29ere, som skal gøre flokken i Rønbjerg havn selskab. I ugens løb har vi haft flere Rønbjerg-getaways med masser af sol, salte vinde og sejlads. Som en af sejladslærerne, Mick, sagde tidligere på ugen “Yet another great evening on the water. Sun, wind, surf and spray. What more can you ask for? Happy sailors!”

Hjælp en ung med sit livs eventyr

Vi får snart gæster fra USA, og vi mangler enkelte værtsfamilier. Hvis du kunne tænke dig at lære en ny kultur at kende i dit eget hjem – så kommer her den varmeste anbefaling om at kigge forbi AFS Aalborg. Som værtsfamilie hjælper en ung, der er i gang med sit livs eventyr!

HAMRENDE varmt og mindst lige så sjovt

En tur til Aalborg for at træne med 89ers? På en varm sommerdag? Med gode venner? Og lov til at give den fuld gas? Det blev et stort og rungende ja tak!

Vi har været ude og træne med 89ers i Aalborg ??? Hamrende varmt og mindst lige så fedt! ? #ranumefterskolecollege #efterskole #efterskolelivet #89ers #aab89ers

Et opslag delt af Ranumefterskole (@ranumefterskole) den 18. Maj, 2018 kl. 4.39 PDT

Årets Kammerat

Det er ikke nogen hemmelighed, at fællesskabet er noget af det vigtigste for os. Både de små fællesskaber i husene, på profil- og kulturfagene, på værelserne, kontaktgrupperne, men også det store fællesskab, som de små fællesskaber er en del af. Blandt andet derfor hylder vi hvert år årets kammerat. “Årets Kammerat formår at løfte de andre elever og skabe et godt fællesskab på skolen,” beskriver Rotary Club og Ranum Efterskole College selv, om den person der skal være årets kammerat. Elevernes stemmer er uvurderlige og afgørende for, hvem prisen skal gives til. Men det vigtige aspekt i det store hele er, at vi hylder fællesskabet og samtidig den person, som har været ekstra god til at styrke det gode kammeratskab, til at løse konflikter og til at være en god ven.

? Kender du én, der skal med på eventyret? ?️

Så er der stadig mulighed for at starte til sommer! Vi sætter enormt stor pris på, når ordet spredes, og opslagene deles
– vil du give en hånd med at dele opslaget?

Den kommende uge

Søndag d. 27. skal de elever, der starter på Ranum næste år, møde hinanden for første gang. Det er én af de absolut største og travleste dage på hele året. Vi glæder os til at byde alle de nye elever og familier velkommen! Derudover er det på onsdag i næste uge, vi kårer vinderen af den sidste PVA competition – hvem løber med det sidste 500-lapper og det eftertragtede Go Pro? Det finder vi snart ud af! Og så bliver vi lidt i fotografiens tegn, når vi på torsdag får skolefotografen på besøg. Der skal nemlig tages nye portrætter til blå bog.

Tak fordi du læste med og rigtig god weekend

Hilsen alle os på