Ny profilavis, kulturfagsvalg og familieweekend

Venneweekenden blev godt besøgt og de mange elever og venner hyggede sig sammen på bl.a. vores nye gigant fællesskabshoppepude på hele 320m2. Årets første koncert blev et hit, hele festsalen svingede i takt til Sloe Jim, og mange elever var overraskede over at se vores nye administrative leder Carl Bennison lede bandet på scenen.

Ud over de boglige timer, har eleverne i 10. årgang fået en introduktion til brobygningsforløbet i næste uge. Her er alle elever på nær udenlandske og 9. klasses elever i obligatorisk brobygning og praktik i Års, Viborg, Fjerritslev, Klitmøller og Aalborg. Selvom brobygningen naturligvis er målrettet forskellige uddannelser og præsentationsforløb, så har vi i år indgået et samarbejde med uddannelsesinstitutionerne, hvor alle vil sætte fokus på FN´s 17 Verdensmål i forløbene på forskellig vis. Fredag slutter vi brobygningsugen af med en fælles workshop omkring Verdensmålene i samarbejde med Ungdoms Byen. Det er nyt med et tværgående tema for alle brobygnings institutioner, og spændende om eleverne oplever at kunne koble deres erfaringer til undervisningen på efterskolen og særligt de forestående Kulturfag.

Husk Efterskolernes dag den 24/9 kl. 10-17

Familieweekend og Vilsted Sø Løbet i morgen

Vi glæder os til at se alle vores elever og deres familie i aften/morgen – og klar sammen til Vilsted Sø Løbet, hvor det både er muligt at gå, løbe og endda løbe et halvmarathon. Vel mødt med godt humør til fælles opvarmning kl. 10:50.

Venneweekend
IMG 0519

I løbet af fredag, lørdag og søndag blev Ranum Efterskole indtaget af elevernes venner – og der var godt fyldt med 300. Her er et fællesbillede fra weekenden, der var fyldt med aktiviteter.

Dykning gør klar til Rødehavet

Dykkerholdet er i fuld gang med at klargøre deres tur til rødehavet i uge 40. De bruger rigtig meget tid i Rønbjerg, for at få øvet grundbegreberne indenfor dykning. Derudover en masse tid med hovedet i bøgerne, for at bestå deres dykkerprøver. Seje elever med masser af gå på mod!

Innovation tager relevante problemstillinger op

I innovation arbejder klassen holdet med idégenerering. I løbet af ugen, har de lavet videoer med deres idéer. Problemstillinger omhandlede “at blive forstyrret af telefonen”. Se én af gruppernes video herunder.

Død man sladrer ikke – forestilling

Tirsdag var 9. og 10. klasserne til en forestilling med Benjamin fra Skals Productions. Monologen omhandlede selvmord og var et meget lærerigt og øjenåbnende stykke.

Aktivitetsfag med engagerede elever

I tirsdags var bl.a. fodbold, yoga, basketball og klatring i gang til aktivitetsfag. Se billederne her og læg mærke til de engagerede elever, som virkelig giver sit til, at det skal blive nogle gode timer, på det forskellige tirsdagsfag.

Valg til Kulturfag i 2. periode

Elever og lærere har i de sidste mange uger arbejdet med at forberede valget til Kulturfagsperioden, og der er nu foretaget 3 prøvevalg. Det endelige valg sker på søndag kl. 10. og i morgen lørdag er der en præsentation af kulturfagene for interesserede forældre og elever. Det er meget store beslutninger, der skal tages for den enkelte elev og familie og det giver et engagement i det videre forløb, som er helt unikt. Valget slutter om en uge.

Vores nye profilavis er ude –  og vi var med fra start til tryk

Den nye profilfagvis er på gaden og den er fyldt med fortællinger om efterskolen og billeder fra de sidste år. Vi glæder os til at dele den ud og håber, at mange af jer vil hjælpe med at sprede budskabet om Ranum til familie, venner og kollegaer. Vi sender gerne flere aviser, hvis du / I har lyst til at dele dem rundt.

Vi ønsker alle en rigtig god weekend og glæder os til at se jer til familieweekend.

Hilsen alle os på