En smuk start på et nyt efterskoleår!

Skoleåret 2017 er kommet godt fra start, og det 14. elevhold tæller hele 455 unge fra 19 forskellige lande. Introugen har vist at eleverne vil hinanden og at de også er klar på at kaste sig ud i efterskolelivet.

Vi har leget, danset og sunget os til større tryghed og i starten af ugen har eleverne været på rundtur på skolen, i byen og onsdag var alle på i lokalområdet til Rønbjerg og Løgstør.

Undervisningen i de boglige fag startede onsdag med overskuelige test af eleverne, så de finder deres rette faglige niveau i fagene.

Torsdag startede vi profilfag og i dag fredag er der udover faglige timer optakt til årets første fest.

Farvefesten er en tradition, hvor vi fejrer mangfoldigheden og kickstarter et fællesskabet.

Elevfokus: “En fed uge – helt over forventning”

Matilda, Emilie og Lasse startede som alle vores andre elever i søndags. De fortæller om en super fed uge – over al forventning. Den har også været lang, og de har været klar til at sove det øjeblik de ramte puden. Det har været fedt at se Ranum og området – men også lidt hårdt at skulle gå frem og tilbage. De siger også, at det faktisk er rart, ikke at have mobiltelefonerne nu hvor de skal lære hinanden at kende – men glæder sig dog også til at kunne tilføje hinanden på snapchat 😉

Introuge med fokus på fællesskab og nye venskaber

Så kom den længe ventede første skoledag. 457 elever og deres familier stod klar kl 14.00 med fuld oppakning og forventningsfulde miner. Alle blev tjekket ind, fik uddelt skoletøj, mødt nye venner, gensyn med kontaktgrupperne – alt sammen i høj solskin og med godt humør!

2000 mennesker til velkomst

Lær hinanden at kende gennem sang, dans og leg

Vi har alle sammen været ude på den store fodboldbane her til aften og lært hinanden at kende gennem sjove lege og sang. Det var også tiden for første gang de skulle sove på deres nye værelser med andre elever, som kan blive deres venner for livet.

Første fællessamling

Ugen har været et stort virvar af “Første” I denne omgang var det første fællessamling med god stemning og musik.

Safety first! Brandøvelse på hele skolen

Alle skal vide hvordan proceduren er, hvis en brand skulle opstå. Det foregik med ro og orden – selvom et par elever ikke heeeelt havde fanget finten med at gå udenfor (og blev derfor hentet af Matt)

Første fællesfoto

Det kan være en udfordring at få samlet og opsat så mange elever og lærere på et fællesbillede. Det lykkedes heldigvis – med kun få skjult af hænder. Se resultatet her:

Tour de Nærområde

For at eleverne får bedre kendskab til nærområdet, har de været på Tour de Nærområde i Rønbjerg og Løgstør. I kan se de hyggelige billeder fra dagen her.

AFS kortkursus eleverne er ankommet

Torsdag aften rykkede det første hold med 22 elever på AFS månedsprogrammet ind på værelserne, og det skaber endnu mere liv og international stemning. Holdet har været 5 dage i København og skal de næste 3 uger følge efterskolelivet på Ranum.

I weekenden skal vi have House cup lørdag og søndag skal eleverne igennem årets svømmeprøve, så de kan deltage i vandsportsaktiviteter og badning på de mange rejser og aktiviteter til vands. Eleverne har været i gang i 7 dage nu og på trods af et højt aktivitetsniveau, så er der god energi og rigtig mange smil. Vi glæder os alle til et fantastisk efterskoleår.

I den kommende uge er der normalt skema med boglige fag, profilfag og så er det torsdag eftermiddag at eleverne igen får deres mobiltelefon inden de drager hjem til en fortjent forlænget weekend.

Rigtig god weekend!

Hilsen alle os på