Succes på profilfagsrejserne og stærke fællesskaber

musik
Musik holdet på toppen i Wales

Velkommen hjem, se alle billederne her!

Skoleårets første rejseuge er ved at være slut, for denne gang. Nye indtryk, venner og oplevelser er taget med hjem, som skal bearbejdes. Vi har været vidt omkring på denne første profilfagsrejse i skoleåret, og eleverne har fået vidt forskellige oplevelser og erfaringer med i rygsækken. Gastronomieleverne har oplevet gastronomi af højeste klasse, og bl.a. smagt på fermanterede herligheder. Adventureholdet har været på strabads- og naturturtur dybt inde i en skov, tæt på sø og vildt. Dykkerholdet har afsluttet deres Padibeviser, og har været nede under vandet og set verden, som de fleste kun ser på TV, mens sejlerne har været på dybt vand i Kroatien. De sidste der tog afsted var rideholdet, som har oplevet Læsø på islænderryg og de første der kom tilbage var guide og event fra Rom. Rejserne er gået uden alvorlige uheld, og selvom der har været et par uheldige pædagogiske episoder, så er samværet og tilliden på tværs af elever og lærere blevet endnu stærkere. Den mangfoldighed som eleverne har oplevet på rejserne, gør at de har deres egne historier at dele mellem hinanden, det gør fællesskabet stærkere.

Adventure

Dans

Dykning

Fit for Fight

Gastronomi

Guide og event

Konditori

Medie

Ridning

Sejlads

Street Performance

Visuelt Design

Water Performance

Foto, Video & Artikel-konkurrence – Deadline for aflevering er d. 28 okt.

Sådan her er du med.

Se hvordan du kan være med og regler på vores facebookside for konkurrencen her.

For hver kategori kan man vinde 500 kr. Den overordnede vinder får det nyeste GoPro 5 Black.

I den kommende uge

Hen over weekenden er alle elever samlet igen og vi glæder os til at høre om alle lærere og elevers mange oplevelser og eventyr på rejserne. Vi bruger naturligvis profilfagstimerne til at runde den første periode af og reflektere over de mange erfaringer og indtryk i forskellige præsentationer, videoer etc.

I næste uge skal eleverne også have afsluttet deres valg af nye tirsdagsfag. Inden efterårsferien indhenter os skal vi også hav gjort efterårsrent på værelserne og det er en god ide at tage en del af sommertøjet, så der bliver mere plads på værelset.

Det er også en god ide at sætte ens cykel ned i cykelkælderen eller tage den med hjem, så den ikke ruster hen over vinteren. Vi glæder os rigtig meget til en fantastisk uge og til at se eleverne igen i uge 43.

Jeg er i næste uge på venskabsskole rejse i Kina i den kommende uge, så det er viceforstander Joakim Philipsen, der har roret.

Rigtig god weekend

Olav Storm Johannsen