Joan Ørting, fordybelse, fastelavn og vennedag

Hvis 400+ teenagere skal lære om kærlighed og sex, og være helt fokuserede, så skal der rigtig meget energi og troværdighed til. Det har Joan Ørting og hun afsluttede en forrygende uge 7 med et levende foredrag, hvor der var plads til både alvorlige synspunkter, instruktion i at være en god kæreste, dreng, pige og finde sit selvværd midt i selvtillidsræset.

Fag dage til fordybelse
Ugen har budt på fordybelse i de faglige fag, og hovedfagene har holdt fagdage alle formiddage. Fagdagene har både handlet om prøver, opstramning af pensum og personlig afklaring. Flere fag fulgte op med praktiske øvelser eller lege, så det blev en interessant uge.

Foredrag med trafikinformant og journalist

9. årgang fik tirsdag eftermiddag et godt indblik i hvorledes en trafikulykke kan påvirke ens liv og hvorledes man kan opretholde livsgnisten og modet gennem et stærkt personligt engagement og viljen til at lykkes. 10. årgang fik et foredrag af Mike Bunde om arbejdet som journalist, etik og moral, samt vilkårene for den gode historie i medierne. Mike er ansat som journalist i Vesthimmerlands kommune og har selv gået på efterskole. I næste uge bytter årgangene, så alle oplever de to foredrag.

Fastelavnsfest

Se flere billeder.

Tirsdag aften holdt vi fastelavnsfest og både lærere og elever havde gjort rigtigt meget ud af udklædning og oppyntning. Det gik hektisk til ved tøndeslagningen og uheldigvis kunne køllerne ikke holde. Et par drenge besluttede så at bruge næverne og en fik brækket sin hånd. Der var en kanon stemning og masser af energi, og måske var det sidste gang at eleverne har fået mulighed for at være udklædte og slå katten af tønden.

Vennedage
Onsdag til torsdag holdt vi vennedag og det blev en rigtig hyggelig efterskoleaften og dag. Vennerne fulgte det almindelige fagprogram og fik også mulighed for at prøve et af de nye profilfag. Der blev hygget, snakket og grinet og knyttet nye venskaber på tværs af gamle. Vi glæder os til næste uge, hvor vi igen holder vennedage onsdag til torsdag.

I onsdags blev alle brevene til de nye elever pakket og afleveret til posten!

I den kommende uge

I den kommende uge er der igen fagdage om formiddagen og eleverne bliver tunet ind på sommerens prøver, men der vil også være fokus på profilfagene for snart drager vi ud i verden igen. Det nye profilfag Motorsport har i denne uge taget hul på deres Gocard træning og besøgt et værksted, samt startet på planlægningen af deres roadtrip i Tyskland. I næste uge har de kørekort teori.

På mandag er der koncert med Black Horse. Se en bid herunder.

Fredag er der foredrag med Carl-Mar Møller, som både supplerer Joan Ørting, og samtidig danner en helt anden maskulin kontrast. Drengene var meget stille ved Joans foredrag, men de kommer mere i fokus ved Carl-Mars oplæg. Det bliver helt sikkert både spændende og udfordrende.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!