Rejsefortællinger, fodbold og One Day Moviemaker

Rejsefortællinger, film og nye venskaber har fyldt efterskolen siden søndag. Eleverne har savnet hinanden i de 14 dage de har været fra hinanden pga. rejse og efterårsferie.
Vi startede lige på og hårdt op med skolefag og profilfag, samt en super koncert mandag aften. En del elever har været ude af huset med deres profilfag.

Fit for Life m. Trine Bagger

Har været på besøg i Aars og fik udover en masse træning og tips, lov til at træne med en rigtig eliteatlet, nemlig danmarksmesteren Trine Bagger.

Fodboldpigerne blev nummer 2

REC pigeholdet deltog ved NM i efterskolefodbold og blev nummer to i deres pulje, samt 4 blandt alle skolerne, hvilket er super flot, når vi nu ikke er en sportsefterskole!

Her ses fodbold-pigerne klar til at tackle de Nordjyske Mesterskaber for Efterskolerne med drengene som ‘heppe-kor’.

Duelighedsbevis og audition

Sejlerne har taget det praktiske duelighedsbevis og er nu klar til det teoretiske forløb.

Torsdag aften var der audition til Performanceforestillingen den 21.11 og der var rigtig mange talent fulde deltagere til musik, sang og skuespil. Glæd jer!

One Day Moviemaker: Se videoerne og vinderne

Fredag har vi brugt på at afslutte forløbet One Day Moviemaker i dansk holdene, og der er produceret mere end 44 kortfilm fra de mange profilfagsrejser. De to gæsteundervisere Rune Lynell og Erik Bjerre agerede sammen med lærerne dommere og kårede bl.a. den bedste fotograf og den bedste film.

Se vindervideoen Sejlads fra youtube herunder eller se den direkte på youtube. Se også Adventure og Golfs bud.

Vinderfilm, Sejlads, One Day Moviemaker
Bedste fotograf, One Day Moviemaker

Elevfest, 500 pølser til natmad og gensynsdag i morgen

I aften, fredag, holder elevholdet og forældrerådet den første elevfest. festen holdes uden for skolens regi, men vi hjælper med en god middag til at starte festen med og så har en gruppe bagt mere 500 pølsehorn til natmad.

I morgen er der REC Gensynsdag for tidligere elever, og vi forventer at rigtig mange tidligere elever vil kigge forbi. Programmet starter kl. 14 og slutter kl. 17. Der vil være en stor fællessamling med sang og billeder fra sidste årgang. Og så er der naturligvis forfriskninger og rundvisninger på de “gamle” værelser.

Her kan du hoppe ned i en afspilningsliste fra youtube, som tager dig igennem 8 videoer fra skoleåret 2014-15.

Se også billederne.

Pædagogisk

Pædagogisk har det været en rigtig god uge med masser af god energi og historier fra rejserne. Desværre måtte vi midt på ugen sende flere elever hjem efter at det kom frem de havde indtaget alkohol på deres rejse. Det er en kedelig situation at sætte sig selv og andre i, men også en situation, som vi vil lære af fremadrettet. Vi holder stadig fast i at det er friheden, der gør os stærke, og at det er særligt erfaringerne med at håndtere friheden, som vi lærer af.

Den kommende uge

I den kommende uge er der opstart af nye tirsdagsfag og så skyder vi de 21 Kulturfag i gang. Det bliver en fantastisk uge, hvor vi også får besøg af foredragsholder Anders Kofoed Petersen fra TravelApe. Anders er en verdensmester i at fortælle om hvorledes man bliver stærk af udfordringer og erfaringer, og hvordan man bygger selvværd op hos andre og sig selv. Han har været på Ranum Efterskole i 10 år og hvert år gjort en stor forskel for mange elever.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend
Olav Storm Johannsen
forstander