Koncert, fodbold, klargøring til familiedag og Åbent Hus

Denne uge har budt på koncert, fodbold, masser af faglig undervisning, samt klargøring til familiedag og Åbent Hus. Elever og lærere er netop i fuld gang med at de sidte forberedelser til weekendens store program. Vi får besøg af forældre og søskende allerede i aften og i morgen er afvikles for første gang Vilsted Søløbet med ½ maraton og kortere distancer i den smukke natur ved Vilsted Sø og Ranum Efterskole College. Der er pt. tilmeldt over 1000 løbere.

Sloe Jim koncert på Ranum Efterskole College

Live on stage at REC musichall. Vores egen musiklærer Carl spiller her med sit Band, Sloe Jim, som i disse tider spiller på forskellige andre efterskoler. Musikken rykkede totalt igennem og giver inspiration til alle på Ranum Efterskole College!

Vildsted Sø Løbet

På lørdag vil 400+ elever, deres forældre, søskende og skolens ansatte deltage i Vilsted Sø Løbet 2015. Tidligere soldat og eliteløber, samt glæde-, samt motivationscoach, som inspirerede eleverne til at deltage i løbet. Mange valgte også at deltage i træningen efterfølgende, og flere gennemførte sågar på bare tæer fordi coachen inspirerede dem til at prøve dette. Vi har inviteret både forældre, søskende og flere bedsteforældre til at deltage, og det er muligt at eftertilmelde sig lørdag morgen.
Skal du være med næste år sammen med 400+ nye venner? Så kom forbi Ranum Efterskole College søndag d. 27., hvor vi har dørene åbne fra kl. 10 – 17

Foredrag med Naser Khader

Folkeuniversitetetet Vesthimmerland hold foredrag på Ranum Efterskole i går aftes, hvor Nasser Khader fortalte om baggrunden for det arabiske forår, og kom med sin analyse af krisen i Syrien.
Det blev en meget god oplevelse både for de mange tilhørere ude fra, samt for efterskole elever og forældre.

Fodboldpigerne er glade

Så er pigerne fra fodboldholdet blevet puljevindere ved de nordjyske mesterskaber i Hørby. De har været afsted hele fredagen og udfordret rigtig mange andre efterskoler, som til daglig baserer deres aktivitet og fællesskab på boldspil og idræt. Det er så sejt at Ranum alligevel banker flere af disse skoler og der er ingen tvivl om at der er EM92 stemning i bussen hjem fra turneringen.

Åbent hus på søndag d. 27. september kl. 10-17.

Vi holder åbent hus på søndag og inviterer alle til at besøge os og opleve eleverne vise rundt og fortælle om deres profilfag, boglige undervisning og oplevelser i efterskolelivet. I er velkommen til at kigge ind til international morgenmad kl. 10, og der er løbende forfriskninger over hele dagen.

Vi håber, at I vil sige det videre til naboer, venner, kollegaer, så vi kan få fyldt skolen til de kommende år, tak!

Med venlig hilsen og rigtig god weekend
Olav Storm Johannsen
Forstander