Glædeligt gensyn, Foredrag m. Carl-mar Møller og kommende eksamener

Det har været en god uge, der startede med et glædeligt gensyn og mange gode fortællinger fra de mange rejser. Med det fantiske gode vejr vi har haft, har det også været en uge med megen udendørs aktivitet og hygge, bl.a. lavede Gastronomi en lækker italiensk servering for alle eleverne. Derudover, har det været en uge med flere gæster som dækkede en meget bredt spektrum i forhold til emne og indhold. Torsdag eftermiddag lagde Carl-mar Møller op til en debat om seksualitet og kønsroller på en yderst unik facon, mens 3 krigsveteraner fredag morgen fortalte om deres oplevelser og erfaringer fra krig.

Glædeligt gensyn og gode historier

Vi startede ugen med et glædeligt gensyn alle elever imellem. Mange spændende historier, smukke billeder og fantastiske videoer er blevet udvekslet i ugens løb. Rejseugen forløb uden de store problemer og eleverne er nu mange oplevelser rigere. Billeder og videoer vil blive lagt op løbende på vores forskellige Facebook sider som de kommer ind, og så skal det huskes at den 3. PVA (Photo, Video and Article) konkurrence er skudt i gang med indleveringsfrist d. 01. maj. Se mere her:

Foredrag med Carl-mar Møller

Så oprandt dagen… Dagen hvor Carl-mar Møller besøgte eleverne og gav dem en lidt ‘anderledes’ tale om blomsten og bierne;=) Høj latter, smil og til tider lidt løftede øjenbryn prægede reaktionerne hos eleverne.

Byggeriet på Ranumhus skrider planmæssigt fremad

Fantastisk italiensk aften

Gastronomiholdet besluttede at forkæle alle deres venner og arrangerede derfor en fantastisk italiensk aften ude på plænen i det gode vejr – stemningen var afslappet og man mærkede tydeligt at alle hyggede sig!

Primitiv kokkekamp med naturfagsholdet

Onsdag gennemførte naturfagsholdet en ”primitiv kokkekamp”. Målet var at kreere en ret på stormkøkken eller over bål med så mange ingredienser fra naturens spisekammer som muligt. En gruppe havde haft held med at fange en aborre. Andre havde fundet rabarber, skvalderkål, brændenælder, mælkebøtteblade osv. Alle elever lagde hjerte og sjæl i opgaven men i sidste ende blev vinderretten pandekage med rabarber – hertil sirup kogt op med gran.

Tak til naturfagsholdet for stor indsats og højt humør.

Fagligt

På den faglige side er skolen gået i ‘eksamens-mode’. De første skriftlige prøver finder sted i næste uge for vores Cambridge IGCSE elever, mens de danske FP9 og FP10 starter i uge 19. Eleverne har mulighed for at deltage i flere eksamensforberedende aktiviteter såsom lektietimer, ekstra undervisningstimer og samtaler omkring nervøsitet mm. Eleverne går en travl tid i møde!

God weekend

I aften er der som bekendt elevfest arrangeret af forældre- og elevfestudvalget, og vi ønsker alle der deltager en fantastisk aften. Her på skolen er der planlagt spændende aktiviteter for de som har valgt at bruge weekenden her. Vi ønsker alle en rigtig god weekend!