Nye profilfag, koncert, fotokonkurrence!

Kære læser!

Ugen har budt på masser af faglige timer, og vi har taget hul på 5 ugers pensum-slutspurt frem mod sommerens prøver. Vi har også startet nye profilfag op og kan tydeligt mærke, at det er 3. gang og at eleverne er klar fra start! Onsdag havde vi koncert med MC Hansen, og det var en totalt vellykket succes.

Torsdag aften og aften byttede hovedparten af eleverne i seminariehuset seng og værelse for en nat, og kom dermed tættere på hinanden og fik knyttet nye venskaber.

Fredag til samlingen var der Foto Award Show, hvor vinderne i årets 3 store foto- video-artikel konkurrence blev fundet.

Kulturfagsfremlæggelser: I søndags samledes godt 130 forældre og søskende for at høre om elevernes kulturrejser til Nepal, Filippinerne, Japan og Kina. Det var rigtigt hyggeligt og denne søndag er det så New Zealand, Vintersport, Oman, Marokko, Sydafrika holdenes tur til at fremlægge for deres familier.

Pædagogisk: Det er nu at livstræet i skolegården står på spring til at springe ud, og derfor har vi arbejdet og talt meget om fællesskab og de kræfter det rummer i samlingerne og på kontaktgruppemøder, og det er rigtigt dejligt, at mærke at den ansvarlighed, der ligger i at tage hinanden med og regne med hinanden virkelig vokser på efterskolen. Der er altid nogen i en gruppe, der har svært ved at give sig hen til et forpligtigende fællesskab, og de bliver presset, når flere rækker hånden ud, og det lærer man meget af socialt og personligt. Et par danskhold arbejder samtidig med temaet “fucking flink”, og det rammer lige ind i budskabet, om at få en fed oplevelse af at tage andre med og gøre noget for andre i et fællesskab.

Næste uge er der almindelig boglig undervisning, profilfag og så gør vi klar til Åbent Hus søndag den 8. marts kl. 13.-17.
(Der er venteliste til 2015-16 og ledige pladser til skoleåret 16-17)

Om formiddagen samme dag er der tilbud om vejledningssamtaler for de nye elever til 2015-16, og derfor er der rigtig mange opgaver og fremlæggelser for eleverne. Søndag den 8. marts er en undervisningsdag for alle eleverne, og de kan således holde en undervisningsfri dag fredag den 13. marts, så den forlængede weekend starter torsdag den 12. marts kl. 14.15.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!
Olav Storm Johannsen
forstander