Nyhedsbrev 14.2.14

Så er endnu en begivenhedsrig uge ved at nå sin ende på Ranum Efterskole. Næste uge står i vinterferiens tegn. Eleverne vil kunne nyde en uges velfortjent ferie og se tilbage på et allerede meget begivenhedsrigt 2014. Fra uge 9 er vi igen klar til at tage fat og begynde endnu en spændende periode på skolen.

Mandag havde vi besøg af DR1 til et interview vedrørende sikkerhed i forbindelse med 3 års dagen for Præstø ulykken. Indslaget blev vist mandag aften i nyhederne. Se uddrag af interviewet med Olav her.

I tirsdags var det tid til at få spændingen udløst og finde de heldige vindere af vores store fotokonkurrence. Dommerpanelet bestående af fotograf Martin Damgaard og Artdirector Nigel Hopwood var blevet sat på en svær opgave med over 150 fantastiske billeder at vælge imellem. I hver af de fem kategorier blev der kåret en vinder, der kunne forsøde tilværelsen med kr. 500.

Derudover skulle det bedste billede blandt alle udvælges, og det blev Emma Østergaard, der løb med titlen/æren og et lækkert GoPro kamera.

Se hele afsløringen af fotokonkurrencen her.

Du kan se alle billederne fra fotokonkurrencen på vores Flickr profil.

fotokonkurrence_2014_ranumefterskole

En kold morgen var nogle af eleverne morgenfriske i sportstimen og løb rundt om skolen på rulleski.

Skolen summer stadig af alle de spændende rejsefortællinger, og eleverne er i fuld gang med at skrive historier om deres oplevelser samt sammensætte spændende videoer. Ghana og Peru holdet 2014 har blandt andet sammensat et par flotte videoer, der viser mere om deres helt fantastiske ture.

Torsdag var det tid til kontaktgruppebesøg for alle eleverne. Eleverne havde en hyggelig eftermiddag/aften hjemme hos deres kontaktlærer. En god afslutning på ugen inden vinterferien står for døren.

I dag fredag har vi sluttet en hektisk uge af med dejlige fastelavnsboller og fællessamling. Kontoret på skolen er åbent for telefonopkald alle dage 9-15. Eleverne møder ind igen søndag den 23.2 kl. 18.
Rigtig god vinterferie til de af jer, der kan holde den og god uge til I øvrige!

Maria Jakobsen

Kommunikationsmedarbejder

Summary in English

Another eventful week has come to an end at Ranum Efterskole.

Monday, Olav, was interviewed to DR1 regarding safety on travels. The interview was conducted in connection with the three year mark of the Præstø accident.

Tuesday it was time to announce the winners of the big photo competition. The judges had a very difficult decision to make with over 150 amazing pictures. You can see all the pictures from the competition at our Flickr profile.

The school is still buzzing with all the wonderful travel memories, and the students are currently writing stories about their experiences and making videos from their travels.

Here you can see a couple of the videos from the trips to Peru and Ghana.

Next week is the winter holiday at Ranum Efterskole.