Nyhedsbrev 26.10.13

Kære læser!
Det var super godt at mærke, at alle elever var friske igen efter ferien og det har summet med historier fra de mange ekspeditioner hele ugen. I de boglige timer har der været en del spænding og snak omkring karakterer og i dag lørdag blev alle karakterer tilgængelige for elever og forældre på Skoleplan. Det ser overordnet rigtigt godt ud, selv om der ikke er givet så mange topkarakterer. Lærerne har givet en del kommentarer til de elever der har fået under 4, så der er angivet hvilke områder og hvordan, der skal arbejds videre.

Ugen har budt på en del efterbearbejdning og afslutning på profilfagene. Selvom efterårsvejret fik bladene til at falde som sne, så var Street performance på gaden og i stort set alle fag er man nu klar til den store fremlæggelse for de øvrige kammerater og lærere på tirsdag og torsdag.

se video fra Water performance i Tyrkiet.            Se video fra sejlads i Kroatien

Gennem hele ugen har vi oplevet en meget opløftet stemning blandt eleverne, de glædede sig simpelthen enormt meget til deres første elevfest arrangeret af det frivillige forældreråd og elevfestudvalget. Fredag løftede stemningen taget på festsalen og efter en hyggelig middag på skolen drog godt 280 unge afsted til deres første fælles fest, og vi holdt vejret. Og efter rygterne at dømme, så kan vi trække vejret lettere, for det forlyder at det var en rigtig fin fest. Tusind tak til alle forældre og elevfestudvalget for jeres store arbejde og for jeres engagement i at de unge får en sikker – og røgfri festkultur!

I dag har vi haft godt 500 tidligere elever til RE-Union / gensynsdag. Vi har holdt fællessamling, sunget “Livstræet” og “Gi os lyset tilbage”, været på gensynstur på gl. værelser med lærerene som guider, samt taget en masse billeder inden vi samlede alle til fælles fredagssamling i hallen med dans og fælleskram. Det har været en rigtig hyggelig dag, hvor vi er blevet rørt af gensynsglæde og mange minder. Tak til alle besøgende, hvor er det dejligt at mærke at jeres fællesskab lever så stærkt selv flere år efter. I aften fester de sidste to årgange. Vi glæder os til at se jer igen til 10. års fødselsfestivalen den 14. juni 2014.

Årgang 12-13 – godt 250 fandt vej til RE-Union

I den kommende uge er der fremlæggelser af sidste periodes profilfagsekspeditioner, opstart af de nye kulturprofilfag og onsdag aften er der koncert med Sebastian Lind. Fredag er der mulighed for at få en faglig samtale med lærerne, hvis det ønskes.
Lørdag og søndag er der søskendeweekend og vi glæder rigtigt meget til endnu en hyggelig weekend med masser af aktivitet.
I dag ankom vores to nepalesiske gæster, Takman og Dudha, som skal deltage i bl.a. engelskundervisningen og i Kulturfaget Nepal. I morgen holder vores Thailandske elever en middag for deres boddies og værtsfamilier. De har forberedt et kulturelt program og glæder sig meget til at se deres danske værtsfamilier fra efterårsferien igen.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!
Olav Storm Johannsen
forstander.

Se billederne fra Guide og Events ekspedtion til Italien.