Nyhedsbrev 10.08.12

Sommerferien er slut for i år, vi håber at I har nydt den!
Vi har brugt den sidste uge på at forberede os til dette skoleår, og vi glæder os rigtig meget til at byde godt 290 elever velkommen på søndag til et nyt og spændende skoleår. Et år der efter en kort Introuge, byder på masser af faglig undervisning, udfordrende profilfag og 3 profilfagsrejser ud i verden. Samt ikke mindst et stort og enestående fællesskab.

De nye elever kan glæde sig til at skulle indvie de 10 nye værelser i den internationale værelsesafdeling, og en nybygget spisesal, samt et flot torv mellem spisesalen og Multikulturhallen.

Vi har også ansat 5 nye lærere, som udover de boglige fag dækker bl.a. Musik, Street Performance, Surf, Wakeboard, Adventuresport, Parkour, Journalistik og Medie mv.
I spisesalen har vi indrettet et særligt buffet område og fordoblet antallet af buffet sider, således at vi både kan præsentere maden bedre, og lette spisesituationen.

Programmet for velkomstsamlingen starter søndag kl. 14.30, hvor der er løbende indkvartering mv. frem til kl. 16.05 hvor vi byder samlet velkommen i den store hal i Multikulturhuset. Efterfølgende er der et kort kontaktgruppemøde med elever og forældre, hvorefter der skal krammes farvel. Så skal eleverne til aftensmad og om aftenen laver vi forskellige aktiviteter i hallen.

I den første Introuge – se skemaet under UNDERVISNING – skal eleverne lære hinanden, skolen, Ranum og lokalområdet at kende. De skal indplaceres på niveauer i de mange boglige fag og prøve deres nye profilfag og valgfag. Hver aften er der aktiviteter for alle, hvor vi bl.a. forbereder os til Intro-festen om fredagen. Her er temaet farver og det bliver spændende at se hvor fantasifulde og farverige dette elevhold er. Weekenden byder på olympiade og hygge. Søndag kobles alle på internettet og mandag går det boglige skema og profilfagene i gang for alvor. Følg med og se billeder her på hjemmesiden – og på Ranum Efterskoles Facebook.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm Johannsen
forstander