Nyhedsbrev 15.6.2012

Lære Læser!
De mundtlige prøver er gået efter planen og eleverne har taget det ganske seriøst. De få usikre elever har fået støtte fra husfeerne og en ekstern coach. Og sammen med tilbuddet om sparring i Basecamp fra daglærerne, så har vi oplevet at niveauet er hævet!

Ind i mellem læsning og prøver, har eleverne haft en række aktivitetstilbud, bl.a. en kultur- og bytur til Aalborg. Mange elever besøgte Aalborg Zoo og fik en hyggelig og lærerig oplevelse. Onsdag var der igen SUPboard undervisning ved Casper og denne gang var tilslutningen fordoblet. Samme aften var der landskamp tema i spisesalen og storskærm. Eleverne dystede på bedste landsholdsudklædning og stemning. Menuen var naturligvis “stadion-pølser”. Torsdag aften startede det store mindebogsprojekt, hvor eleverne udformer og dekorerer deres egen personlige mindebog. I de næste uger vil bøgerne gå på omgang mellem elever og lærere, og personlige hilsner, billeder, kommentarer og anekdoter fra året.

Surf i fritiden og en stolt elev med sit nye eget designede Longboard.

I dag, fredag har elevfestudvalget sat dagsordenen for aktiviteter. I formiddags havde de hyret en prof fotograf så elever, samt kontaktgrupper, venner, og kærester etc. blev foreviget i fantasifulde scener. Efter fællessamlingen overraskede elevfestudvalget alle med en kæmpe hoppepude og skumkanoer på plænen foran Kærhuset. Efter aftensmad er alle draget til året sidste elevfest eller på weekend.

I den kommende uge fortsætter prøverne, men flere og flere elever afslutter også deres sidste prøver og det er fristende at køre på frihjul i de sidste dage, men vi holder fast på at man er aktiv og med på de dag aktiviteter, som man har valgt sig ind på forinden og dermed bidrager til at alle får det sjovt og styrker fællesskabet i de sidste uger.

Vi har opfordret eleverne til at tage de sager der ikke er nødvendige i den sidste tid med hjem i denne weekend, så det bliver lettere at få ryddet op og pakket ned i de sidste dage. Eleverne behøver kun en taske med praktisk tøj til de sidste dage, og en med festtøj til bla. Gallafesten og dimissionen.

I den kommende weekend vil mange elever være på skolen og nyde fællesskabet. Vi laver også et program med Sct. Hans og med forskellige aktiviteter.

Vi glæder os til at se eleverne igen på søndag efter kl. 16 og håber, at vi får en god uge, hvor der også tages hensyn til de der ikke har afsluttet prøverne endnu og som skal koncentrere sig fuldt ud.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm
Forstander.