Nyhedsbrev 8.6.2012

Kære læser!
Dyb koncentration og mange følelser har bølget over de sidste dages mundtlige prøver. Grundlovsdag blev fejret med et stort tema på fællessamlingen, og en flot grundlovsfest med spisning, taler, sange og gode indlæg på scenen i skolegården.

Prøvetiden er en udfordring for de unge. Det er en meget anderledes situation for de fleste elever at blive bænker foran 2 voksne ved et grønt bord og skulle svare for sig efter bedste evne, uden computer, uden dialog på grupper og uden helt at kende lærerens og censors dagsorden for prøven. Og det giver altså stof til eftertanke blandt både elever og lærere, at vi sætter de unge i en meget anderledes situation, som de måske ikke har oplevet før og vejer dem på en måde, som langt fra svarer til de dyder vi sætte for dialog, samarbejde og videns deling i både klasseværelset og ikke mindst i det fremtidige arbejdsliv. På trods af et stort og anderledes forventningspres, så har der ikke været den store eksamensangst og generelt har eleverne klaret sig flot!

Ved siden af prøverne, repetition og egen prøveforberedelse har der været aktiviteter i form af bl.a. SUPboard paddlesurfing, natur-tur, skate-longboard tur mv. Det har været lidt af en opgave for dagvagterne at holde styr elevernes skift i aktivitetsønsker, som både er skiftet med vejrudsigten, prøvepresset og energien til at komme til de fælles praktiske opgaver. Derfor har der i ugens løb lydt mange og klare opfordringer fra lærerne til eleverne om at følge deres ugeplan og få det fulde ud af den sidste tid.

SUPboardstræning med instruktur Caster Steinfath fra Klitmøller som gæstelærer. Casper gave en grundig og lærerig instruktion i en af verdens hurtigst voksende sportsgrene på vandet. Og der er lagt op til flere sessioner! Skolen har købt SUPboards og aktiviteten supplerer fint både sejlads, dykning og surf. Se mere på www.caspersteinfath.com

Den Blåbog er ved at være skrevet ren og eleverne har fået udleveret deres skolefotos til gennemsyn. Forberedelserne til den sidste uge er i fuld gang og der er nedsat et udvalg, som skal står for et stort Award-show ved Gallafesten. Og startskuddet er gået for drengene til at invitere en pige med til Gallamiddagen. Drengene har gennem de seneste år udvist stor fantasi og kreativitet i deres invitationer, så det skal nok blive en spændende tid med flere overraskelser for pigerne.

Billede fra gallafesten i Introugen.

I den kommende uge er der først og fremmest fokus på afviklingen af prøver og så igen er der en lang række aktiviteter. Bl.a. er der en tur til Aalborg Zoo onsdag. Og der er helt sikkert rigtig mange som er spændte på den sidste elevfest, hvor det er annonceret, at der vil være overraskelser allerede fra kl. 14. og inden eleverne tager af sted til deres fest. Forældrerådet er involveret i alle aspekter og vi håber, at det bliver en god afslutning for alle deltagerne.

I løbet af ugen har vi udsendt en invitation til alle det nuværende elevholds forældre til den afsluttende samling lørdag den 30. juni. Hvis du ikke har modtaget den så send en mail.

I denne weekend er der forholdsvis mange elever på skolen, og gang i en masse spændende og skøre rekordforsøg.
Det bliver en rigtig god og hyggelig weekend!

Med venlig hilsen og nyd weekenden!

Olav Storm
forstander