Nyhedsbrev d. 2 marts 2012

Vinterferien blev et velfortjent pusterum for rigtig mange elever og ansatte, og i det lune forårsvejr vendte eleverne glade tilbage til en ny og sidste profilfagsperiode på RE.

I løbet af ugen har vi startet en række nye profilfag bl.a. drama, streetperformance, cheerleading, adventure, sejlads, dykning, dans, musik, gastronomi og ridning
Nye valgfag, zumba, psykologi, crossfit, mountainbike, legomindstorm, spansk, floorball. I de nye fag bl.a. spansk, drama og cheerleading har vi ansat gæstelærere og udvikler på den måde fagene målrettet sammen med eleverne.

I den kommende uge, mandag og tirsdag eftermiddag efter profilfag tager hele efterskolen i biografen for at se filmen Hvidstengruppen. En af skolens elever spiller rollen som Gerda.
Vi glæder os til at se filmen og det giver en ny ny og spændende vinkel at kende en virkelig skuespiller i filmen.

Onsdag giver gruppen Wafande numre fra deres kommende udgivelse. Det bliver et hit af en koncert!

Fredag har vi hyret en række gæstelærere til et temaforløb bl.a. omkring SKAT. Samme dag drager hovedparten af alle ansatte på Erfa-kursus på en anden efterskole for at få mulighed for at reflektere egen praksis ifht. andre kollegaer. Skolen ledes denne dag af Niels Kjær.

Pædagogisk havde Kærhuset en noget udfordrende oplevelse natten til tirsdag, hvor en elev fik logget sig på højtalersystemet og afspillede trælse lyde mellem 24.-01. I vinterferien blev hele skolens serversystem og alle computere opgraderet til windows7. Det har gjort systemet meget hurtigere, men der har også været uheldige følgevirkninger på bl.a. printeradgang, som nu er løst.

I weekenden den 10-11.3 er der bryllupsfest og det ser ud til at blive året store weekend-event.

Velgørenhedsmiddag og profilfagsrejseoplæg den 15. marts. I forlængelse af rejsen til Nepal, har vi besluttet at forsøge at samle midler sammen til udvidelsen af vores venskabsskole til 8. klassetrin. Derfor holder vi for første gang en rigtig velgørenhedsmiddag.
Alle er velkomne!

Olav Storm