Nyhedsbrev den 17. februar 2012

Kære læser!
Det har været en super aktiv uge med både OSO og projektfremlæggelser, samt fremlæggelser af rejseoplevelser på profilfagsekspeditionerne til Indien, Nepal, Ghana, Miami og Norden om aftenen. Oven i dette forløb har der været afholdt finale i Helvedes køkken, og hestepigerne har været på kursus i Stald Rønbjerg. I dag har vi afviklet skole-hjemsamtaler og eleverne har fremlagt profilfagsekspeditionerne for de forældre, som havde mulighed for at være med. Vi gentager forløbet flere gange i løbet af foråret, og næste gang er den 15. marts, hvor vi også har et Velgørenhedsarrangement med middag efterfulgt af elevfortællinger fra Nepal, Ghana og Indiens rejserne.

Helvedes køkken blev en stor succes, hvor eleverne har knoklet flere dage i to hold på at forberede og afvikle et totalt restaurantkoncept. Menuen bestod bl.a. af rejecocktail udformet som livstræet og en langtidsstegt mørbradmenu flot anrettet og professionelt serveret. De indbudte gæster til Valentin restauranten tirsdag blev mødt med røde roser, romantisk musik og en romantisk indrettet restaurant. Torsdagsholdet havde indrettet spisesalen som i et forårstema med lysegrønne vårfarver og både menuen, serveringen og temaet gik op i en højere enhed. Torsdagsholdet vandt Helvedeskøkken konkurrencen, først og fremmest pga. deres eksemplariske samarbejde og kommunikation.

Socialt har det været en rigtig hyggelig uge, og et af højdepunkterne var et OSO projekt, hvor 2 elever havde fremstillet 100 T-shirts med særlige “kunst-print”. De seje og flotte T-shirts blev solgt på en flot auktion efter et forrygende modeshow med catwalk i festsalen. Overskuddet går til den næste elevfest, som afvikles den 16.marts iflg. elevfestudvalget.

Pædagogisk har ugen overordnet været rigtig god, og den positive energi har fyldt skolen med smil. Vi måtte desværre udmelde 2 af de drenge, som havde fået en chance efter festforløbet. De overskred desværre allerede mandag den kant, som vi havde aftalt for at kunne fortsætte samarbejdet. Vi har også sagt farvel til en elev, som overtrådte skolens regler ifht. hashrygning. I dag har vi holdt åbne dialogmøder med de fremmødte forældre og fået en anerkendelse for den pædagogiske proces og en accept af, at der også skal være en kant i hensynet til de øvrige elever.

Maydik.com Tshirt-auktion et live OSO projekt.

I den kommende uge
er der vinterferie og skolens kontor er lukket hele ugen.
Vi åbner igen søndag den 26.2 kl. 17. Og kontoret igen mandag den 27.2 kl. 10. Vi glæder os rigtig meget til at se eleverne igen, og vi starter en ny spændende profilfagsperiode.

Mandag aften uge 9 er der fastelavnsfest og derfor er det rigtigt vigtigt, at alle elever husker at tage kostymer og godt humør med til en festlig aften med tøndeslagning… Brug Imagination-fantasien!!

Rigtig god weekend og vinterferie!

Olav Storm
forstander