Nyhedsbrev 9. december 2011

Kære læser!
Performanceweekenden blev en rigtig fin oplevelse og alle pladser var optaget i festsalen både lørdag og søndag. Mandag så de unge fra 3 lokale skoler stykket og der var alle dage stort bifald. Alle elever har været involveret på den ene eller anden måde i stykket og vi har aldrig tidligere oplevet en større energi og et bedre fokus omkring profilfagene i performanceugen. Forinden forestillingen var der mulighed for samtaler med faglærerne og efter forestillingen var der begge dage orientering for forældrene om de forestående profilfagsekspeditioner i januar til Ghana, Indien, USA og Nepal, samt Norden. Eleverne nåede utroligt meget på en uge og samarbejdet var eminent i de forskellige arbejdsgrupper og profilfagene.

I løbet af ugen har der igen været normale fag og profilfag. Bl.a. har vi fokus på de faglige forberedelser til terminsprøverne i den kommende uge. Mandag aften var der finale i torsdagsfaget Helvedes Køkken og godt 40 elever konkurrende i to hold mod hinanden i en 3 retters middag anrettet for hele efterskolen. Det blev en meget flot middag, som vidnede om stor forberedelse og et kæmpe arbejde fra eleverne.

Mandag eftermiddag sneede det og kokken, Lars Jeppesen holdt sit efterårsløfte om at grille bøffer til burgere i Sydhaven, når den første sne faldt. Det var lidt køligt… Onsdag aften havde vi besøg af bandet Hannah og det blev en super koncert på Imaginationloftet. Guideholdet lavede samme aften en flot afslutning på deres forløb med et gennemført Agent 007 tema. Torsdag holdt vi kontaktgruppesamling inden den forlængede weekend og i denne weekend er stort set alle hjemme for at samle energi til de forestående terminsprøver, og måske købe par julegaver. Skolen er pyntet til jul og rundt om på værelserne er der totalt gang i juleudsmykningskonkurrencen.

Eleverne har fået valgsedlen til 3. periodes profilfag og til valgfagene. Der er mange spændende og nye fag på vej, og på mandag skal sedlen afleveres med en underskrift eller en mail til info@ranumefterskole.dk.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!
Olav Storm

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Personlig Udvikling er et fag med pladst til individuelle mål og projekter, men forleden var holdet i Aalborg med RE bussen og besøgte bl.a. Aalborg Zoo.