Water performance

sommerskole

Hvorfor skal jeg vælge waterperformance? Vælg profilfaget water-performance, hvis du er vild med vand, og har lyst til at udfordre dig selv i forskellige sportsgrene som alle foregår på vandet. Alle kan være med, om du er nybegynder eller allerede rutineret surfer. Du vil få rig mulighed for at udfordre dig selv, og have det sjovt med dine venner.

Hvad indeholder faget?

Vi har i profilfagsperioden mulighed for at afprøve kræfter med: WAKEBOARDING , WINDSURFING , PADDLE SURFING og SUP SURFING .
Vores primære aktivitet vil være wakeboard, da vi har perfekte forhold på vores nye 2.0 system, i søen ved Rønbjerg feriecenter. Derudover vil vi lade vind og vejr bestemme hvad vi kaster os ud i fra gang til gang – med de 4 forskellige sportsgrene vil vi altid have mulighed for at få gode forhold, men du skal være klar på at trodse det danske vejr og hoppe på vandet i alt slags vejr.

Der er dog også andre aspekter i water-performance, end at være på vandet. Vi vil også udfordre og træne vores styrke og balance på land. Balancetræningen vil primært foregå på indo-boards, spring fra vipper, trampolin o.l. Styrketræningen vil primært bestå i coretræning. Desuden vil vi også arbejde med destinationen – vi vil forberede os på den kultur vi skal møde, så vi kan møde den med viden, nysgerrighed og åbenhed. Udover profilfagstimerne vil vi forsøge at arrangere weekendture, såvi får endnu mere tid på vandet, og så vi bliver klar til at give den gas på vandet under helt perfekte forhold på rejsen.

Wakeboarding

Vores primære aktivitet vil være wakeboard, da vi har perfekte forhold på vores nye 2.0 system, i søen ved Rønbjerg feriecenter. Derudover vil vi lade vind og vejr bestemme hvad vi kaster os ud i fra gang til gang – men du skal være klar på at trodse det danske vejr og hoppe på vandet i alt slags vejr.

Surf

Her er den primære aktivitet selvfølgelig surf. Vi tager i hold til Klitmøller og surfer når vejret er til det. Derudover vil vi lade vind og vejr bestemme hvad vi kaster os ud i fra gang til gang – men du skal være klar på at trodse det danske vejr og hoppe på vandet i alt slags vejr.

Windsurfing ved Trend Strand

Vi lærer dig at kontrollere bræt og sejl. Målet er at have det sjovt på vand som land. Du lærer at vende windsurferen med stavvendinger og bomninger. Fart og planings oplevelser og leg med freestyle tricks. Sejlads på bane med bøjer, så du lærer at holde højde op mod vinden som sejlads med vinden. Selvredning og viden om vind og vejr. S.U.P. board turer på Vilsted Sø og styrketræning når vind & vejr ikke arter sig.

Generelt

Waterperformance indeholder dog mere en at være på vandet. Vi vil også udfordre og træne vores styrke og balance på land. Balancetræningen vil primært foregå på indo-boards, spring fra vipper, trampolin o.l. Styrketræningen vil primært bestå i coretræning. Desuden vil vi også arbejde med destinationen – vi vil forberede os på den kultur vi skal møde, så vi kan møde den med viden, nysgerrighed og åbenhed. Udover profilfagstimerne vil vi forsøge at arrangere weekendture, såvi får endnu mere tid på vandet, og så vi bliver klar til at give den gas på vandet under helt perfekte forhold på rejsen.

Rejsen

Målet med rejsen er at opleve en anden kultur, mærke forskellene og lære naturen og omgivelserne på destinationen at kende. Det er spændende at rejse og man lærer rigtig meget ved at prøve kræfter under nye forhold. Ofte er der bedre forhold i udlandet, og samtidig kommer vi tættere sammen som gruppe og lærer hinanden bedre at kende. Rejsen vil også være et mål for gruppen, så alle har noget at arbejde imod. På rejsen vil vi leve og spise, som de gør, det pågældende sted. Vi vil møde lokale og komme ind under huden på dem, og lade dem komme ind under huden på os.

Undervisere

På skolen har vi selvfølgelig yderst kompetente undervisere i alle fag.

I water-performance vil i blive undervist af en af Danmarks bedste kvindelige wakeboardere, samt dygtige og kompetente gæstelærere. Lærerne er erfarne i at udøve deres sportsgrene både herhjemme og i udlandet – så I får de bedste forudsætninger for at komme godt fra start.

Anja Lykke Nielsen
aln@ranumefterskole.dk

Kim Glerup
km@ranumefterskole.dk

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Det er vigtigt at du har lyst til vand, kan svømme og har mod på at få vendt op og ned på dine egne grænser. Vi tilpasser programmet efter holdet, vejr og vind.

Egenbetaling 1. periode: Destinationerne ikke bestemt, har tidligere været Spanien, Portugal, Marrokko og Tyrkiet – holdene rejser ikke alle sammen

Wakeboard: Ca. 4500,-
Surf: Ca. 4000,-