Vintersport Norden

Er du til motion, fysisk træning og skiløb, samt interesserer du dig for nordisk vinterkultur, så er vintersport noget for dig.

For at komme i form og lære de rette teknikker, så laver vi en del motion inden rejsen. En del af træningen vil være fælles sammen med andre fysiske profilfag. Hvis der kommer sne, så vil vi også bruge dette i træningen, naturligvis.

Vi skal også lære at stå på rulleski, da det er glimrende tilvænning til langrend, som vi også skal ud og bruge som et værktøj til at nyde naturen.

Kulturen i Norden er mangfoldig, og vi vil forsøge at arrangere møde med andre unge i området. Ligeledes har vi inviteret nogle AFS elever, som kommer fra Malaysia med, og de er fantastiske at opleve sneen og kulden med.

Alle kan deltage i skiløbet. Vi laver forskellige hold, og tager udgangspunkt i den enkeltes niveau. Der vil også være mulighed for at arrangere fælles udflugter på ski for alle. F.eks. picnic på bjerget. I forberedelserne til kulturrejsen skil I også arbejde med sociale aktiviteter i sneen og en aften aktivitet.

Skiløb i januar er fantastisk, men også rigtigt koldt. Derfor er det vigtigt, at du har det rigtige udstyr. Man kan købe billigt eller låne sig frem, og det er absolut ikke nødvendigt at købe det dyreste og smarteste. Vi vejleder gerne i beklædning og hvorledes man anskaffer sig noget fornuftigt.

Ved siden af skiløb og vintersport, skal vi lære vores AFS gæste elever godt at kende og ideelt set har I allerede hjemmefra fået venner på e-friends inden rejsen.

Fælles madlavning og fælles pligter er en del af en vinterrejse, og inden rejsen forbereder I en plan for opgaverne undervejs.

VILKÅR: Du skal være indstillet på at være fysisk aktiv! Åben for at prøve andre former for skiløb end alpint, samt villig til at indgå i et evt. kultursamarbejde med unge fra området
INGEN EGENBETALING