US Road Trip – South

Rejser

På opdagelsesrejse i det sydlige USA – Atlanta til Houston

USA er et land fyldt med ekstreme kontraster. USA Road Trip har til hensigt at opleve distancen mellem ekstremerne. Vi vil derfor besøge flere amerikanske storbyer for at udforske byernes puls og forskellige kulturer. Som kontrast til storbylivet vil vi på turen køre gennem de storslåede naturlandskaber, som det sydøstlige USA har at tilbyde, samt opleve noget af det amerikanske liv på landet.

Rejsen

Som titlen beskriver, er det en road trip, derfor vil vi køre rundt i minivans, som bliver kørt af de lærere der er med på rejsen. Vi kommer til at bo på forskellige moteller/hoteller på turen.

Det er vores mål at komme ind på en amerikansk high school, så eleverne kan opleve, hvad det vil sige at gå i skole i USA, når man er på deres alder. Dette giver også eleverne mulighed for at møde unge amerikaner på deres egen alder.

Undervisning

I undervisningen vil vi i samarbejde med eleverne planlægge hvad US Road trip skal indeholde. Ud over planlægningen af turen vil vi undervise i amerikansk historie og – kultur.

Undervisere

Rikke Wulff
rw@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling på rejsen vil være ca. 8.500 kr.

Lommepenge anbefalet 500 – 1.000 kr.

WEBSHOP

Besøg facebookside