Russisk livsstil

For første gang tilbyder Ranum Efterskole College en rejse til verdens største land, Rusland. Landet har en stor mangfoldighed og et strøg af mystik. Vi tager til Moskva og Skt. Petersborg, hvor vi vil besøge russiske unge, fornemme historiens vingesus og opleve kulturen – både gennem kendte seværdigheder og mere ukendte steder.

Den vigtigste målsætning i timerne er at igangsætte interkulturel udveksling med russiske unge, før vi mødes med dem på turen. FN’s verdensmål – Sustainable Development Goals – vil være omdrejningspunktet for vores samarbejde.

Timerne kommer også til at indeholde russisk historie før og efter 1989, vi skal lære en lille smule russisk og undersøge interessante aspekter af russisk kultur. Vadim Nefedeyev er volontør fra Rusland på Ranum Efterskole dette skoleår, og han vil på kompetent vis guide os, både i timerne og på rejsen.

Russian lifestyle

For the first time, Ranum Efterskole College offers a trip to the largest country in the world, Russia. The country has a rich background and some mystery around it. We will go to Moscow and St. Petersburg on the look for Russian friends, both hidden spots and world-famous sights, culture, and history.

One of the main aims of the classes will be to initiate intercultural collaboration with Russian young people before meeting them on the trip. The UN Sustainable Development Goals will be the focus of our collaboration.

The classes of the topic will also touch upon Russian history before and after 1989, a little bit of the Russian language and interesting aspects of Russian culture. Vadim Nefedev is a Russian volunteer at Ranum Efterskole College, and he will guide our way both in class and on our trip

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Det må forventes, at der vil være behov for godt udstyr: Rygsæk, støvler, skaljakke, sovepose mv.

Egenbetaling: 3000 kr.

Vaccinationer: Hepatitis A, stivkrampe og difteri