Adventure er for dig der godt kan lide at være aktiv og udfordre dig selv sammen med kammeraterne i naturen!

En del af undervisningen fokuserer på personlig udvikling både psykisk og fysisk. Og adventure er ekstremt personligt udviklende!
Du vil opleve et stærkt kammeratskab, hvor I sammen kan nå meget længere end den enkelte er i stand til selv.

Vi arbejder med begrebet FLYT dvs. at vi bruger vores krop til at bevæge os rundt i terrænet. Vi bygger videre på bl.a. løbetræning, oløb, mountainbike, kajak, kano, hiking, vægklatring, fridykning og forhindringsbane. Adventure holdet har base ved Natursportscentret. Vi råder bl.a. over kajakker, kanoer, mountainbikes, lejrudstyr og klatrevæg.

Vi dyrker natursport i 1. og 3. periode og har rejst til Wales, Irland, Island, Norge, Tjekkiet, Grønland, Østrig og Gran Canaria.

Undervisere:

Thomas Sloth Larsen

Mette B. Larsen

Heidi Lillelund

Steen M. Thomsen

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000,- kr. ved skader, som ikke er dækket
af skolens erhvervsforsikring.
Se også skolens sikkerhedsinstrukser for kajak/vand aktivitet. Det må forventes, at der vil være behov
for godt udstyr: Rygsæk, støvler, skaljakke, sovepose mv. Du er meget velkommen til selv at medbringe
mountainbike.
Egenbetaling 2.000,- kr.

Link til skolens Søsikkerhedspolitik for sejlads med elever.