Canada East Road Trip

Tidligere Kulturfag

Mountain life i Canada

At opleve en anderledes natur og kultur end vi er vant til. Bjergene i Canada udgør en stor del af landet, og indbyggerne må leve med disse på godt og ondt. Vi vil køre igennem Rocky Mountains i British Columbia og besøge byer hvor bjerglivet er en naturlig del af hverdagen. Vi vil involvere os i det arbejde og liv der er forbundet med at bo i bjergene. Dette kunne f.eks. være turisme, sport, lavine/sne sikkerhed, POW (Protect our winters), skolebesøg og ikke mindst 2 forskellige homestays i Cranbrook og Whistler.

Rejsen

Start i Calgary og slut destination Vancouver (Stillehavet).

På vejen kommer bl.a. vi igennem Banff, Radium Hot Springs, Penticton, Kicking Horse, Cranbrook, Lake Louise og Whistler. Her vil du som elev være medbestemmende på indhold og præsentation af de forskellige destinationer.

I kulturfagstimerne vil vi bruge tiden på at planlægge følgende:

• POW – Protect our winters
  • Ruten
  • Destinationsbyer
  • Naturparkerne
  • At være hinandens guider
  • Homestays
  • Kulturudveksling
  • Præsentationer i forbindelse med skolebesøg

Undervisere

Anders Brichstein Hansen
aha@ranumefterskole.dk
Kristian Fog Wogensen
kf@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling på rejsen vil ca. være 9.500 kr.
+ evt. kollektiv “afbestillingsforsikring” 350 kr. Visum er inkluderet.

Lommepenge anbefalet 1.000,- kr.

Se flere historier på Facebook.