Bali

Kulturfag

Kulturfagsrejse til Bali

Indonesien er en ø-gruppe bestående af 17506 øer, hvoraf Bali uden sammenligning er den mest populære.

Bali kaldes også for ”Island of the Gods” og du kan finde mere end 10000 templer på øen. Balineserne tror på ånder og naturguder og dyrker deres tro med respekt og ynde. For dem handler det om at skabe balance mellem den åndelige og materialistiske verden. Du vil derfor opleve en ø fyldt med ceremonier, templer, særlige ritualer og magisk stemning.

Vi vil dykke ned i den balinesiske kultur, religion og historie.

Vi skal lære om skik og brug.

Vi tager kontakt til den skole, som vi skal samarbejde med.

Vi går i køkkenet og tilbereder nogle af de balinesiske nationalretter: Nasi Goreng, Satay og Mee Goreng.

Vi træner lidt, så turen mod toppen af Mt. Batur bliver lettere.

Vi skal lære diverse høflighedsfraser på Bahasa (det officielle sprog).

Rejsen

Rejsen er er stadig meget ny. Vi forventer derfor at du er åben for de muligheder og forhindringer der opstår undervejs.

Rejsens to tovholdere har begge rejst i Indonesien og Bali. Vi har nogle ønsker og drømme på dine vegne. Vi vil bag om masseturismen og vise dig det ”virkelige” Bali.

En del af rejsen er at samarbejde med en lokal skole. Om I bliver en del af undervisningen eller selv skal stå for noget undervisning selv, ved vi ikke helt endnu. Men vi ønsker at skabe nogle relationer mellem jer og lokale børn.

Bali er et landbrugsland og vi skal gå i fodsporene på en bonde, der skal vise os hvordan man planter og høster ris. Bali er kendt for sine grønne risterasser.

Bali har flere aktive vulkaner og vi vil bestige en af dem. Der er tale om Mt. Batur på 1720 m. Vi bliver hentet tidligt om morgenen og går, med lommelygte, ad smalle lavastier mod toppen. Ved kraterkanten venter vi på at solen står op, hvorefter vi nyder den medbragte morgenmad.

Bali har utrolig mange velgørenhedsprojekter, som både kommer dyr og mennesker til gode. Vi involverer os i frivilligt arbejde hen over 1-2 dage.

Af andre aktiviteter på rejsen kan nævnes:

• Madlavningskursus
  • Traditionelt marked
  • Vandfald og grottebesøg
  • Balinesisk Kecak-dans
  • De hellige kilder ved Tirta Empul
  • Landsbyliv

Vaccinationer

Stivkrampe, Difteri, Hepatitis A

Undervisere

Heidi Lillelund Jensen Rasmus Diget Venneberg

Vilkår og økonomi

Egenbetaling på rejsen vil ca. være 13.000kr.

Lommepenge anbefalet 1.000,- kr.