Surfing

Kategori
Profilfag P1, Profilfag P3

Surfing

Surfing er aktiviteten for eleven, som vil afprøve sine egne grænser i vand.

Formålet med surfing er at du bliver introduceret til og får erfaring med at surfe. Der vægtes at surfing skal foregå sikkert, både for den individuelle, men i særdeleshed når vi er større gruppe på vandet.

I undervisningen lærer begynderen det basale, den øvede får dybere viden. For at nå dertil forventes det at du både er med til teoretisk undervisning på land – hjemme på skolen, men naturligvis også er med i vandet.

For at have succes med surfing kræver det at du har mod på fysisk træning og på at erhverve sig noget teoretisk grundviden om vand/bølger, sikkerhed, positionering på boardet, padling, “take off”, “pop up” og bevægelserne når vi surfer.

I det meste surfing foregår i det fantastiske Klitmøller.

Vi starter naturligvis mens vandet er sommervarmt, men i løbet af perioden daler vandtemperaturen. Vi har naturligvis våddragt og neoprensko på, men man skal være forberedt på at det sidst i profilfagsperioden kan blive lidt koldt. Det gælder altså om at have kræfter og motivation til at bevæge sig for at holde varmen.

Skolen sørger for udstyr, men har du dit eget, er man selvfølgelig velkommen til at bruge det.

Undervisere

Anja Lykke Fast

Se flere historier fra Surf på Facebook.

Vilkår, egenbetaling & rejse

Vilkår: Det er vigtigt at du har lyst til vand, kan svømme (inden vi starter Surfing op, skal du bestå en svømmetest her på skolen) og har mod på at få vendt op og ned på dine egne grænser.

Egenbetaling: ca. 6000 kr.