Tryk på året for at læse mere om hvert år.

Under opbygning!

1. 2024-25 – 20 års jubilæum

Vi fylder 20 år som efterskole. Det fejrer vi med en stor jubilæumsfest.

Køb billet.

2. 2023-24

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

3. 2022-23

4. 2021-22

5. 2020-21 – Corona

Corona ramte.

6. 2019-20

7. 2018-19

8. 2017-18

9. 2016-17

10. 2015-16

11. 2014-15

12. 2013-14

13. 2012-13

14. 2011-12

15. 2010-11

Fællesbillede.

Præsentationsvideo til det efterfølgende år 2011.

16. 2009-10

17. 2008-9

18. 2007-8

Magasinet opdateres igen med andre farver.

19. 2006-7

Fællesfoto

I 2006 blev vores magasin opdateret.

20. 2005-6

Fællesfoto

Kærhuset udvides med spisesal og loft

. Der er nu kommet tilbygning med spisesal og loftet, som er blevet og bliver stadig brugt til dans m.m.

Åbent hus

Åbent hus 2005-06

21. 2004-5 – Første år

Vi starter med en lille velkomst fra første profilavis..

Sæt kursen mod nye horisonter og få udfordring
    og oplevelser for livet

Ranum Efterskole er en anderledes efterskole, der introducerer en helt ny profil. Vi vil gøre de unge til hovedpersoner i deres eget livs fortælling og give dem mulighed for at opleve individualitet, fællesskab, ansvarlighed og tolerance, også når de er deltagere i andres eventyr.

Vi tror på, at Ranum Efterskole vil opfylde et stort behov hos rigtig mange  unge, som har lyst til et berigende skoleår med mulighed for at udfolde sig i naturen, prøve grænser af og samtidig udvikle deres kreative sider gennem kunst, musik og multimedier. Det vi tilsammen kalder natursport og imagination.

Ranum Efterskole er den 1. august klar til at slå dørene op for det første hold spændte og motiverede elever i 8.-9.-10. klasse. Efterskolen har til huse i et tidligere kollegiebyggeri ved Ranum Seminariet.

Vi udvider med en ny spisesal og et imaginationloft og har i det smukke Himmerland og på Limfjorden en lang række spændende  aktivitetsmuligheder. Skolens bestyrelse, ledelse, dens lærere, Ranum by og Løgstør Kommune vil sætte alle kræfter ind på at opfylde de unges  forventninger plus en god del mere og sikre, at tiden på Ranum Efterskole vil præge den enkelte for livet.

Bestyrelsen vil gerne benytte lejligheden til at takke alle samarbejdspartnere  og frivillige ildsjæle, som har støttet arbejdet med at etablere skolen og  opfordre interesserede til at melde sig ind i skolekredsen.

I denne Profilavis præsenteres endvidere skolens idegrundlag og vision, om at  gøre sig klar til det store hop ud i livet.

At tage springet…..

Velkommen til Ranum Efterskole.
    Ninni Lodahl Gjessing
    formand for Ranum Efterskoles bestyrelse

Åben profilavisen for at læse videre.

Første fællesfoto.

Første fællesbillede for de første ansatte

Første plakat.

Første TV-spot.

“Ranum Efterskole – Går du og lugter af gammel Ole, så tag du på Ranum Efterskole” – Med Helle Dolleris som skuespiller. Link.

Første præsentationsvideo.

Link.

Første profilfagsavis.

Læs vores første profilfagsavis.

Kærhuset

Vi manglede et fællesrum. Tegning over tilbygning til kærhuset.

Sådan så kærhuset ud inden tilbygningen.