Fit for Life/Stronger – Island

Kulturprofilfag 2022

Iceland, land of fire and ice

Rejsen

Island er et særligt og barskt land. Landet er opstået af lava og is og er lige så barskt som de mennesker, der bor der.

Siden de første vikinger slog sig ned på Island, har landet haft en spændende og dramatisk historie. For at overleve på Island skulle man være stærk. Derfor værdsættes styrke meget i den islandske kultur.

I gamle dage løftede folk styrkeprøve sten. I dag kommer nogle af de bedste powerliftere, crossfittere og stærkmænd fra dette fjerntliggende land.
Når vi tager til Island, vil vi udforske netop den historie og blive en del af den. Vi skal se naturen og udforske et land, der er defineret af ild og is. Vi lærer om dette ekstremt uafhængige folks historie og skæbne, og vi vil selv blive stærke! Vi vil blive fullsterkur!

Undervisningen

Før rejsen vil vi træne vægtløftning, styrkeløft og crossfit, og når vi ankommer til Island, vil vi træne i legendariske fitnesscentre, der har fostret mange mestre. Vi vil også lære om den islandske kultur og det fælles bånd med Danmark. Og vi vil træne og blive stærkere.

Efter en dag med hårdt løft er det tid til at besøge de varme kilder og lade kroppen restituere til næste eventyr. Vi har før besøgt Thors powergym, hjemsted for bjerget, og Crossfit Reykjavik- hjemsted for 2 gange verdens mest fittede kvinde Annie Thorsdottir.

Vi har også besøgt Jakabol, Massi og mange andre legendariske fitnesscentre. Du vil få mulighed for at arbejde med verdensklasse trænere både i Island og før vi tager afsted.
Omfavn din indre viking. Og bliv stærk!

Corona: Restriktioner, regler mm.

Rules at the border for people with vaccination or former COVID-19 infection

All travellers must pre-register before arriving in Iceland and confirm their departure day, if available.

Present a certficate of full vaccination, or a certificate of previous infection, at the border.  If a certificate is not valid the individual needs to undergo 2 tests and quarantine for 5 days in between.

Rules for travellers without a network in Iceland: Vaccinated passengers, and those with prior infection of COVID-19, need to present a negative covid-19 test either a PCR or Rapid antigen test. NB. self-tests are not accepted. The test must have been taken within 72 hours before departure on the first leg of the journey. A fine for not presenting a negative COVID-19 test at the border is 100.000 ISK.

Lærere

Peter Friis Andersen
    pfa@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: ca. 7.500 DKK.

Lommepenge anbefalet ca. 1.000 DKK.

Vaccinationer: Almindelige børnevaccinationer.

WEBSHOP