Tak for et uforglemmeligt efterskoleår

Kære læser.

Der er så meget at fortælle.

Man siger, at et efterskoleår svarer til 7 menneskeår, men det kan være svært at forstå, når det er overstået. Det går stærkt, og i dag er vi ved vejs ende. Vi har krammet farvel ved Livstræet, og det er altså blevet tid til skoleårets sidste nyhedsbrev.

Så kære læser, tusinde tak fordi, du har læst med.

Sidste house cup

House Cup trofæet endte hos Seminariehuset i år, efter en hel dag med masser af aktiviteter. De tre huse dystede i fodbold, eSport, skate, cross training,

Hjemme Hos kontaktlærere

Vi fik endelig mulighed for at afholde en rigtig Hjemme Hos, hvor kontaktgrupperne besøgte kontaktlærerne. Det er en dag med masser af hygge og besøg i hjemmene, som mange havde glædet sig rigtig meget til.

Eleverne udnyttede tiden til at skrive mindebøger og få sat det sidste aftryk.

Galla blev den smukkeste aften

Da vi nåede til torsdag, var det gallatid. Årets smukkeste aften, som vi har kaldt den flere gange. Aftenen levede op til navnet, for det var virkelig en flot aften, hvor hele skolen gjorde sit bedste for at skabe rammerne om en aften, eleverne aldrig glemmer.

Efter spisningen var der awardshow og uddeling af priser. Her i blandt årets kammerat, som uddeles af Rotary Løgstør. Eleverne stemte, og de valgte Kristoffer Nonbo, som har gjort sig bemærket med sin venlige attitude og store hjælpsomhed overfor andre.

Derefter var uddelte vi et legat, og om det nævnes “Legatet gives til en dimmitend fra Ranum Efterskole College, der både er flittig og dygtig men også en god kammerat”. Legatet er oprettet til evigt minde om Thomas Rex Knarberg Doktor og gives til en elev, der vælges af lærerne. Legatmodtageren blev Marcus Melau, som har gjort stort indtryk på mere eller mindre hele efterskolens ansatte,

Yderligere uddelte vi årets udviklingspris og priserne for skolens højeste gennemsnit.

Og så nåede vi til det, som mange har glæder sig til, og nogle måske har gruet en smule for, For der skulle selvfølgelig også i år danses Les Lanciers, og selvom eleverne ikke har haft synderligt meget tid til at forberede sig på den traditionsrige dans, så klarede de det flot alle sammen. Vi sendte det hele live, som kan ses på vores Facebookside.

Vi sluttede med en koncert ved Livstræet, og lod solen gå ned over en fantastisk dejlig efterskoleaften.

Lærer revy

Torsdag blev mest af alt brugt på rengøring, men da værelserne endelig skinnede, samledes vi i Festsalen til lærer revy. I løbet af året samler vi på sjove historier, som laves til parodier af lærerne. For eksempel var der et indslag med en rengøringssituation i Kærhuset, som formidlede meget godt, hvordan det som oftest foregår – og hvor svært det kan være at få eleverne i gang, når de hellere vil lave alt muligt andet.

Fakkeloptog – tak for i år til Ranum by

Efter revyen mødtes alle ved Ranumhus, hvor fakkeloptoget startede. Eleverne havde hver sin fakkel, som blev båret gennem byen for både at sige tak for i år til indbyggerne, men også som et symbol på deres eget efterskoleår, og da faklerne blev bragt tilbage til skolen blev de kastet i det store bål, og på den måde fik vi sat et punktum for den sidste aften på Raunm.

Dimission og et sidste farvel

Efter en lang nat i Multihallen, hvor alle eleverne har sovet sammen den sidste nat, stod de op til en dag med dimission og et sidste farvel ved Livstræet. I dimissionstalen blev det nævnt, at det her år på én og samme tid har været unikt og udfordrende. Vi kommer aldrig til at glemme det, og minderne om fantastisk efterskoleår på trods af alle de udfordringer, det har kastet efter os, kommer til at vare ved for evigt.

Eleverne dannede ring om Livstræet, krammede hinanden og sagde tak for i år. I det øjeblik går det op for mange, at året er ovre, og livet går videre. Det er tårevæddet og smukt, men det er også et tidspunkt i livet, der bliver husket, når eleverne i fremtiden tænker på året på Ranum.

Så for sidste gang i år, kære læser, skal du have tak fordi, du læste med, og hvis du er elev eller forældre – kom rigtig godt hjem og husk på, at tårerne fortæller hvor betydningsfuldt året har været, og at de minder om alle de gode stunder, vi har haft sammen.

Tak for et fantastisk efterskoleår fra alle os på