Science Day, Verdensarvsfejring & afgang på Profilfagsrejser

Kære læser,

Flammende fakler og kunstig intelligens har eleverne på Ranum Efterskole College været helt tæt på med UNESCO’s Verdensarvsfejring af Aggersborg og Science Day på Aalborg Universitet. Samtidig er luften blevet udfyldt af spændning, glæde og begejstring, da vi i ugens løb har forberedt os på de kommende Profilfagsrejser. I dag vinker Surf, Dykning (Egypten), Cheerleading og Fodbold farvel, der tager afsted på deres spændende rejser.

Du kan i løbet af uge 41 følge med i alle Profilfagsrejserne gennem vores nyhedsbreve via vores hjemmeside, samt Facebook og Instagram.

Vi ønsker alle elever og ansatte en rigtig god Profilfagsrejse den kommende uge.

God læsning og rigtig god weekend fra alle os på Ranum Efterskole College.

UNESCO’s Verdensarvsfejring

UNESCO’s Verdensarvsfejring af Aggersborg, var sjovere end forventede, synes de fleste elever, og det endte med at være en rigtig god aften!

Historie undervisning

Undervisningen i historie, har foregået på Aggersborg med alle 9. klasse holdene.

Science Day

20 studerende deltog i “Science Day” på Aalborg Universitet. Det var en inspirerende dag med forskellige workshops der bl.a. indeholdte alt fra arkitektur og design til matematik, kemi og videnskab.

Muffins, pandekager og æblecrumble på menuen

Bagning havde nogle mystiske ingredienser og måtte improvisere hurtigt. Vores kreative elever lavede bl.a. forskellige muffins (selv hjemmelavet karamel), pandekager og en æblecrumble! Se de lækre kager nedenfor på billederne.

Muleposer til Profilfagsrejse

Prikken over i’et på vores muleposer til rejsen til Barcelona. Vi har malet og trykket på muleposer i Visual Design & Sustainability. Og tæller ned til Profilfagsrejserne!

First Lego League

I dansk 9. klasses naturfag har eleverne arbejdet med First Lego League, og årets tema “Mastermind”. Vi har lige haft en intern konkurrence, hvor vinderne skal repræsentere REC i konkurrencen i Billund den 4. november. Årets vindere var: Team 1 REC med deres idé “StyleIt” Team 2 REC med deres idé “REC Evening”.

Forstanderens klumme

Et af de største og det første højdepunkt i efterskoleåret nærmer sig med de forestående Profilfagsrejser. Gennem de første 8 uger har eleverne arbejdet med at lære nye færdigheder i 22 forskellige profilfag, og i den kommende uge skal afprøves for alvor i bl.a. dykning og sejlads mv.

I næste uge styrkes og dannes også nye venskaber, for det at rejse sammen gør os åbne og nysgerrige på hinanden og verden.

Når elever og ansatte vender tilbage, så venter der alle en velfortjent efterårsferie og vi håber, at den bliver brugt til at lade batterierne op til næste kapitel, for snart begynder Kulturfagene.

Rigtig god weekend

Olav Storm.

Det sker

Uge 40

06/10 Surf, Dykning (Egypten), Cheerleading og Fodbold afgang

07/10 Dans, Dykning (Malta), Basketball og Yoga afgang

08/10 Board Performance, Gastronomi, Fit for Life, VD & Ceramics, Adventure, Media, Music og Wakeboard afgang

09/10 Fashion & Sustainability afgang

Uge 41
Profilfagsrejser

Uge 42
En velfortjent pause for alle efter turene

Søskendeweekend

Så er vi klar til søskendeweekend! Elevernes søskende får muligheden for at opleve en hel weekend på Ranum Efterskole College den 24.-26. november 2023. Læs invitationen nedenfor for endnu mere information angående aktiviteterne på dagene. Vi håber at vi ses!

Bliv værtsfamilie

Kaan og Benhur har været elever på REC siden deres ankomst i august. De er super glade for at være her og har allerede haft mange fede oplevelser. Dog mangler de stadig at få en værtsfamilie til de lange weekender og kommende jule- samt påskeferie. Måske er det dig eller nogen du kender? Del endelig, så vi kan finde nogle skønne familier til disse drenge.

For spørgsmål og yderligere information, så tag endelig fat i Nicoline fra AFS på nicoline.nielsen@afs.org.

Se præsentationsvideo af Kaan og Benhur nedenfor eller via dette link

Tak for denne gang!

Venlig hilsen alle os på,