Skitur, Prag og en lidt anderledes Efterskolernes Aften

Så er vi netop hjemvendt fra Sverige og Prag. Den store gruppe af elever og lærere tilbragte en uge i de svenske bjerge, hvor vi stod på ski og snowboard.. Den anden gruppe af elever besøgte Prag og havde guidede ture, som gik til Statens Opera, Theresienstadt, Gestapo-fængslet, Museum for kommunisme, Jazzklub og en lokal skole. Der havde de mulighed for at skabe venskaber med de tjekkiske studerende og udveksle kulturelle gaver og tilføje hinanden på de sociale medier, for at følge med i hinandens hverdag.

Ski

En uge er gået og 540 personer i en kombination af elever og lærere har fået sig en kæmpe oplevelse i de Svenske fjelde. For nogle var det første gang på ski, mens andre har prøvet det en del gange før. Derfor har eleverne været inddelt i nogle forskellige niveauer. Begynder, mellem, højt, samt ekspert niveau. Det har medvirket til at eleven har fået den bedst mulige læring og oplevelse. Næste gang skulle vi måske tilføje langrend?

Vores køkkenhold lavede lige 540 madpakker til skiholdet. I frostgrader i Sverige.

Prag

Prag har været en oplevelsesfuld rejse for vores 50 elever. Vi har været på nogle guidede byture, hvor vi tilbragte den første aften i Statsoperaen, hvor vi så Hans og Grete af Grimms. På 2. dagen besøgte vi Theresensienstadt, og det historiske fængsel the Gestapo, som var i brug under 2. verdenskrig. Resten af turen gik blandt andet med Museum of Communism, Jazz klub og et skolebesøg hos en lokal skole, hvor vi havde taget Faxe Kondi og lakridspiber med til de tjekkiske studenter. Det gav et godt indtryk hos både os og de tjekkiske elever, og vi faldt hurtigt i snak med dem, og udvekslede de forskellige sociale medier vi har, så vi kan være i kontakt med dem i fremtiden, nu hvor vi er landet på dansk jord igen.

Efterskolernes Aften

Det blev en lidt anderledes Efterskolernes Aften, eftersom hele skolen var ude og rejse. Men vi fik det til at lykkedes med frivillige rundvisere i form af vores tidligere elever, som gjorde det helt til UG, og de fik en masse rosende ord med på vejen, fra de forældre og elever som var og se på skolen.

Sig hej til de nye ansigter på skolen

Vi har i starten af denne uge budt velkommen til vores 2 nye praktikanter på Ranum fra UCN – Markedsføringsøkonom, som vil være tilknyttet vores Marketing – Afdeling i 3 måneder. Byd velkommen til:

Tusind tak for at I læser med, vi ses igen næste fredag!

Rigtig god weekend,