Tak for et fantastisk år, et uforglemmeligt år.

Skoleåret 21-22 sluttede med en magisk dimissionsfest på den store scene foran hovedbygningen.

Eleverne er nu draget med deres familier hjem til alle dele af Danmark og mere end 20 lande.

Dimission betyder at sende bort og her er alt for stille, men kun indtil i morgen søndag, hvor den internationale sommerskole starter.

Det har været et helt fantastisk skoleår og vi er næsten berusede af den lykke og glæde som vi har delt med elever og forældre over at vi kom igennem året og fik gennemført et næsten normalt skoleår.

Gense Dimissionstaler, elevband, overrækkelser af Årets kammerat og meget andet.

Outro-ugen har været en fest af aktiviteter og samlinger. Højdepunkterne har været Gallafesten og Dream Festivalen.

Hjemmehos besøgene ved kontaktlærerne gav eleverne tid til at mødes en sidste gang med deres kontaktgruppe og lærere. De hyggede sig med brunch og der var stor glæde da de kunne lukke deres forventningsbreve op, breve som de skrev til sig selv i de første dage af skoleåret.

Gallafesten, onsdag, bød på de smukkeste unge mennesker og masser af god underholdning og fællessang. Eleverne havde nomineret hinanden i forskellige kategorier og der var tydelig stolthed at spore ved vinderne.

Højdepunkter for de fleste var den traditionelle lærerrevy, hvor lærerne – uden filter – laver sketchens fra sjove og underlige oplevelser med eleverne igennem skoleåret.

Lancier dansen blev en opvisning i kreativ dans for de fleste, og et fantastisk smukt syn at se godt 450 unge danse lancier!

Torsdag var der sidste dag og aften på værelserne, og efter en hård omgang oprydning og nedpakning blev eleverne belønnet med Marios pizza delivery service, som bragte pizzaer ud til eleverne på værelserne.

Sct.hans aften blev en ualmindelig smuk aften, hvor eleverne samledes omkring det store bål og sang midsommervisen, mens de så solen gå ned og skrev mindebøger.

Dream Festivalen afsluttede fredagen, som ellers stod på hovedrengøring af alle værelser og fællesarealer. Det gik rigtigt godt for langt de fleste elever og de havde travlt med at få pakket telte og soveposer til Dream Festival Campen.

Festivalen foregik i Næsby og stemningen var fuldt på højde med landets øvrige festivaler. Solen skinnede fra en skyfri himmel og der var gang i alle barerne, dog med alkoholfri drinks.

Programmet bød på Undertekst, Lynnerup Trio og DJ m.f.

Hovedbandet var Undertekster, som gav en forrygende koncert foran en flok ellevilde fans.

Tak for et fantastisk efterskoleår fra alle os på