Nyt opholdsområde, kæmpe fiskefrokost, 2. kl. dag og meget andet

Det har været en begivenhedsrig uge hvor vi er godt i gang med at afslutte et fantastisk skoleår. Foran os venter en rejse til hele verden. Inden vi skal ud i verden skal vi også se frem ad. For på søndag tager vi imod godt 1500 kommende elever og deres forældre. Hvor de for første gang skal se hinanden og blive klædt på til det kommende skoleår. Den forgange uge har bl.a. budt på:

Sejlads

Der er gang i Rønbjerg havn. Mens der bliver arbejdet med fuld fart i vores havneareal for at skaffe nye liggepladser til 5 nye Aira 22, sejler vores nuværende flotte både flere gange om dagen. Om formiddagen bliver tyskklasserne sat på vandet, om eftermiddagen er det profilfagsgruppen som udvikler deres skills. Om aftenen og i weekenderne er det så alle som kan komme ud på vandet og nyde Limfjorden, solen, venskaber og verdens hyggeligste outdooraktivitet 🙂 Nogle af vores seje sejlere deltog også i sejlklubbens aftenkapsejlads og var rigtig godt på vej før vinden lagde sig fuldstændig og der skulle sejles hjem for motor – men stadig skønt og spændende for vores dygtige sejlere. Det bliver fedt når vi snart kan få 10 Aira med i kampen.

Aflevering af synopse til mundtlige prøver & en masse aktiviteter

Der er mange aktiviteter hver aften. I mandags var der eksempelvis ”træning” i duelighedsbevis, fodboldkampe, forberedelse til rejser og især hjælp til danske synopser.

2. klasse dag

Onsdag havde vi inviteret alle kommunens 2. klasses-elever til “Jorden Rundt” med Ranum Efterskole.
Kl. 8:45 begyndte busserne at rulle ind fra de forskellig lokale skoler, og kl. 9:00 var i alt 272 små elever samlet til fælles opvarmning sammen med en stor flok af vores 10. klasser, der skulle passe på dem i dagens løb. Da opvarmningen var overstået, gik det løs på posterne, hvor 2. klasserne besøgte forskellige lande og lavede sjove aktiviteter – fx. bjergbestigning i Nepal, æggeløb i England og presning af druer i Frankrig.
Vores elever gjorde et fantastisk stykke arbejde og kl. 12:00 kunne vi sende en stor flok meget tilfredse og glade 8-årige hjem igen.

Spanish Exchange Group

This last long weekend a group of ten students travelled to the North of Spain to stay with host families. It was an unique experience were they got to meet Spanish people, try a lot of fantastic food, discover Bilbao, watch a football match and explore the beautiful nature.

The aim of this trip was to visit a group of Spanish students that came to te school during spring. This is the first Spanish exchange we do at the school and it has been an amazing success!

Our students have got to experience Spain from a whole different point of view, living with a host family and spending time getting to know their host buddies while practising their Spanish skills. As one of our Danish students would say, it has been excelente!!!!

Fisk på menuen

Midt i ugen fik vi ikke bare én slags fisk men rigtig mange, til frokost. Det var et overflødighedshorn af lækre fiskeretter. Her fik vores smagsløg lov til at gå på opdagelse i lidt af hvert. Lige fra ringe til røget, flade og runde.

(Helene er OK 🙂 )

Nye elevers dag

Vi gør klar til Nye Elevers Dag på søndag.

Området foran hovedbygningen har været gravet op og kloakkerne er blevet opdelt i sort vand og overfladevand. I den forbindelse har vi lavet et helt nyt opholdsområde foran bygningen og lagt nye fliser.

Vi nåede at blive grundigt trætte af mudder og sand over alt, så I anledning af at vi får besøg af godt 1500 nye elever og deres forældre på søndag, så har vi også lagt rullegræs ud.

Hele anlægsopgaven er løst forbilledligt af SMS Sebastians Multi Service i Ranum. Sebastian og hans gode kollegaer har arbejdet 16 timer i døgnet den sidste uge for at blive klar til på søndag!

Rigtig god weekend