Forældresamtaler, Den Gamle By og en Ledig Stilling

Selvom vi allerede er gået på forlænget weekend, og langt de fleste elever er draget hjem til alle landets hjørner, så får du her et overblik over efterskoleugen på Ranum. Vi har blandt andet været en tur i den gamle by, 10. klasse har haft IBO det meste af ugen og så havde vi forældresamtaler i går. Som du også kan læse i overskriften har vi fået en spændende ledig stilling – alt sammen fortæller vi mere om her i nyhedsbrevet.

Rigtig god læselyst!

Forældresamtaler

Der var en god stemning, da forældre og i mange tilfælde også elever havde faglige samtaler i går. Vi havde stor fornøjelse af at tage imod forældrene til fysiske samtaler, og selvom nogle af dem foregik digitalt på diverse kommunikationskanaler, så var der en positiv tilbagemelding på at komme på besøg og have samtalerne.

Olav holdte oplæg om kulturfag og hele processen omkring de ændringer, vi har foretaget, og hvis du ikke var på skolen til at se det, så ligger der et link på Skoleplan til præsentationen.

Den Gamle By i Aarhus

Hele 9. årgang – der jo ikke har haft IBO i denne uge – tog busserne til Aarhus, hvor turen blandt andet gik til Den Gamle By. Her fik eleverne til opgave at fange forskellige motiver, og det pustede lidt til julestemningen, der efterhånden trænger sig en lille smule på.

Bliv vores nye kollega!

Lige nu søger vi en international sekretær og sommerskolekoordinator, så hvis du drømmer om at blive en del af efterskolelivet på Ranum, så se med her eller prik en du kender på skulderen.

Alt hvad du skal vide om stillingen og ansøgningen kan du læse om lige her: International Sekretær og Sommerskolekoordinator

Det endelige kulturfagsvalg

Vi har haft det endelige kulturfagsvalg, så inden længe kan vi altså begynde at forberede os på de lidt længere rejser.

Flere lande har de seneste dage ændret deres indrejserestriktioner. Det gælder bl.a. Japan, Sydkorea og Malaysia, som mange elever gerne vil vælge. Derfor ønsker vi at se tiden an, og vi har sikret os, at de reserverede billetter også kan købes så sent som i uge 2. Det betyder, at vi forlænger valgperioden frem til den 3. januar i uge 1.

Du kan læse mere om årets kulturfag ved at klikke her.

Fremtidige karrierer – internationale studerende

Imens de danske elever har haft projekter og IBO, så har de internationale elever også haft gang i nogle spændende projekter. De har nemlig undersøgt deres fremtidige karrieredrømme, og det kulminderede også torsdag. Læger, tandlæger, grafiske designere var blandt favotitterne.

I den kommende uge starter en ny omgang profilfag. Under normale omstændigheder skulle kulturfagsperioden starte nu, men den er som bekendt rykket til, så derfor har vi en periode nu med Ski & Snowboard og kulturrejse til Rom. Og så er der wellness weekend i næste weekend. Vi glæder os!

Rigtig god weekend fra alle os på