Kulturfagsworkshop, JUMP Messe & PVA Konkurrence

Efterskolebussen fyldes i skrivende stund, og det betyder én ting: weekenden er på vej. Vi byder derfor varmt velkommen til både efterårskulde og weekendhygge, som står lige for døren begge dele. Det gør nyhedsbrevet også, og i dag fortæller vi om kulturfagsprocessen, en smuttur til Vejle, en lille billede, video og artikel konkurrence plus det løse.

Vi har en hel del at fortælle om, så vi kaster os fluks ud i det. Rigtig god læselyst og velkommen til!

Kulturfagsworkshop

Kulturfag på Ranum er noget af det, vi er aller mest stolte af. Det er nemlig fællesskabet, der på demokratisk vist bestemmer, hvilke fag og rejser der bliver oprettet. Den process startede onsdag i Multihallen, hvor de første spadestik til de kommende kulturfag blev taget. Der kom rigtig mange gode og nye forslag på tale, og selvfølgelig også nogle vi har stiftet bekendtskab med adskillige gange før i tiden.

I kulturfagsworkshoppen er der plads til at drømme, og når man som ungt menneske får lov til at drømme og siden udleve den i fællesskab, sker der noget helt særligt.

JUMP Messe

Vi tog en tur til Vejle for at deltage i årets Jump Messe, som igen var en stor succes. Der er altid rigtig meget interesse for Ranums stand, og de unge interesserede mennesker flokkes om os. Dels fordi vi selvfølgelig har en spændende vision og historie om Ranum med os, og nok også dels fordi vi serverer popcorn. Det ene udelukker heldigvis ikke det andet.

PVA Konkurrence

Hvert år – tre gange om året – afholder vi vores egen lille konkurrence, hvor vi opfordrer eleverne til at sende billeder, videoer og artikler fra deres rejseoplevelser ind, så vo derefter kan dele dem med jer alle sammen.

Vi fik desværre ikke så mange videoer, billeder og artikler tilsendt fra eleverne i denne omgang, men det betyder ikke, at I skal snydes for elevernes bud på de bedste af slagsen fra vores Picture Video Article Konkurrence. De kommer herunder.

Billeder

Se alle billederne her: PVA Billeder

Videoer

Artikler

…. Ja. Dem kom der desværre ikke nogen af denne gang.

Test af skibakke

Vi har til elevers store fornøjelse fået vores egen skibakke! Der kommer snart et mere officielt navn og åbningsceremoni, men de første ture på bakken er veloverstået, og den er godkendt indtil videre. Det bliver super fedt for alle de elever, der skal på skitur, så de kan øve sig og få løsnet lidt op i leddene og testet ski- og snowboardformen af.

Det var, hvad vi havde med til jer i denne omgang. Nyd weekenden, slå fødderne op og så ses vi igen i næste uge!

De bedste hilsner fra alle os på