Nyhedsbrev 051121

Gensynsdag, Find Bob & Model UN

Efterskoleugen bevæger sig stille og roligt over i weekend, som i denne uge har overskriften Dykkerweekend. Men inden vi når så langt, skal vi lige tage et kig på, hvad vi har samlet af gode stunder og historier i løbet af ugen, der snart er gået.

Vi skal blandt andet omkring en velbesøgt gensynsdag, en tur til Thisted for at deltage i Model UN, en flot opstart på profilfag og så kan vi altså ikke komme udenom den tætte og smukke tåge, vi har haft. Den skal I også se billeder af.

Og med det sagt er der bare tilbage at byde velkommen til endnu et nyhedsbrev her fra Ranum. God læselyst!

Gensynsdag: 520 gamle Ranumelever samles

Gensynsdag og gensynsglæde hænger uløseligt sammen, og begge blev udløst i sidste weekend, da ca. 520 “gamle” elever besøgte Ranum. Festsalen var fyldt til randen, og der var elever fra rigtig mange årgange – selvfølgelig med flest fra forrige år.

Minderne strømmer ind hos eleverne, når de kommer tilbage til Ranum og genoplever ånden og stemningen her på stedet – og det gjorde den i den grad også her. Nyd et par billeder herunder fra gensynsdagen.

Tusinde tak til alle jer, der besøgte 0s på gensynsdagen.

Hvem er Bob, og hvorfor skal vi finde ham?

Vi skal lige skynde os at sige, at Bob altså ikke er en elev, der er blevet væk. Det har vi skulle forklare et par gange, så nu er det i hvert fald på det rene.

Bob er en lille figur fra Indien. Han er faktisk symbolet på en indisk gud, som Nigel – grafisk designer her på stedet – har haft med hjem fra en rejse. Til tider forsvinder bob på mystisk vis, og når det sker, starter konkurrencen. Det gælder i al sin enkelthed om at finde ham, gemme ham igen og lægge et billede op af ham, så de næste kan finde ham. Dem der har gemt ham sidst, når tiden er gået, vinder en præmie.

Eleverne sourtede rundt på gangene i et ihærdigt forsøg på at finde Bob, og der var flere, der fandt ham mange gange, men som desværre ikke var sidst med at gemme ham igen.

Model UN

En gruppe elever har brugt de sidste par dage i Thisted sammen med fransklæreren Luke, og hvad de har lavet, fortæller de selv herunder.

“Here we are assembled in our conference garb. 25 delegates from Ranum Efterskole visiting Struer for a Model UN conference, meeting and debating with young people from other schools. It can be fun participating in Model UN, though demanding at times. We are enjoying 3 days of fruitful debates and good fellowship”

Nye profilfag – nye venner og oplevelser

Vi har igen rokeret rundt på profil- og kulturfagsperioderne, så istedet for at starte kulturfag har vi en profilfagsperiode igen. Kulturfaget ligger senere på året i håb om at have mulighed for flere rejsedestinationer. Hvis du er elev eller forældre og gerne vil læse mere om det, er der et opslag på Skoleplan.

Profilfaget ridning kom på hesteryg for første gang og var velsignet med det smukkeste efterårsvejr.

Medie greb chancen for at tage fantastiske billeder i helt unikke forhold. Tåge! Flere professionelle fotografer bruger i dag filtre, der giver denne effekt, så det var både heldigt og spændende at få lov til at lege med kompositioner i den flotte tåge.

Nu bliver det lidt nørdet, men også ret fedt. Et par lærere har startet et profilfag, der hedder LEGO Mindstorm. Hvis du ikke har hørt om det før, er det helt okay, men det handler altså om at bygge robotter med LEGO, som kan udføre forskellige opgaver. De skal naturligvis programmeres, og det er her, den lidt nørdede del kommer ind i billedet. Der er nu samlet tre lego-robot-byggende hold, som skal til konkurrence i Aalborg, hvor nørderiet skal afprøves på højt plan. Vi hepper selvfølgelig med på vores hold, og til frokosten i dag blev det nævnt af Natasha, som er en af de pågældende lærere, at holdene har ret gode chancer. Konkurrencen er på lørdag i næste uge, og I skal nok høre mere om, hvordan det går.

Different Styles Fall Camp: Meld dig som Ranum elev

Kom til Different Styles Fall Camp ☀️💥🌬🔥🔥

Hvis du er elev på Ranum Efterskole College, kan du deltage gratis i Different Styles Fall Camp med andre danseglade unge i weekenden d. 19.-21. november. Det er 7 Workshops, som foregår lørdag og søndag.

STED: Ranum Efterskole, Seminarievej 23, Ranum.

DATO: Fredag 19. November kl 20.00 til søndag 21. November kl. 18.00

PRIS: Campen er gratis for elever på Ranum Efterskole College.

TILMELDING: https://ranumefterskolecollege.youngcrm.com/eventportal/7255

INSTRUKTØRER: Adrian Vendiola Canada (Brotherhood)Reet Roy CanadaAli Haydar KøbenhavnSinan Spahi KøbenhavnRebekka Bjerre AarhusEllen Lampe Jensen AarhusCamp ansvarlige og ansvarlige for aktiviteter mv samt René Brix 26272274 – renebrix1@gmail.com.

TILMELD HER: https://ranumefterskolecollege.youngcrm.com/eventportal/7255

Så er du nået til enden på nyhedsbrevet i denne uge. Godt gået! Selvom det bliver mørkere og mørkere udenfor er der stadig rigtig meget efterskoleliv at finde her på stedet. Vi rykker mere og mere ind, finder tæpper frem og hygger på værelserne.

Rigtig god weekend fra alle os på