Nyhedsbrev 24 september 21

Venneweekend, Mads Marius & Efterskolernes Dag

Vi går en stor weekend i møde. Det gør vi selvfølgelig, fordi der er Efterskolernes Dag på søndag, og der kommer gang i hele skolen. Eleverne viser rundt og fortæller om hverdagen på Ranum, laver forskellige aktiviteter i profilfagene og så er der oplæg om vores værdigrundlag. Og en masse andet! Læs videre, for at se programmet.

Selvom vi har meget fokus på Efterskolernes Dag, så sker der jo også alt muligt andet på skolen, og det får du et overblik over her. Så velkommen til og rigtig god læselyst!

Oplev efterskolelivet på Efterskolernes Dag

På søndag får vi besøg af familier fra hele landet. Vi åbner dørene, så alle der er interesserede i vores efterskole, kan få en oplevelse efterskolelivet. Vi glæder os rigtig meget til at vise skolen frem og fortælle om livet på Ranum.

Programmet for dagen kan du ser herunder

Hvis du kender et ungt menneske, der fortjener et uforglemmeligt efterskoleår – som kan blive det bedste for dit liv – så fortæl gerne om Ranum og henvis til linket her: https://www.ranumefterskole.dk/efterskolernesdag

Venneweekend: En virkelig dejlig weekend

500 unge mennesker deltog i venneweekenden, og sammen med de ansatte på skolen gjorde de det til en bragende succes.

Vi startede med “Grand Toast Bingo” i Festsalen, hvor man kunne vinde fine præmier, og så var weekenden ellers skudt i gang! Om lørdagen var der Bumperball football, kreative workshops med ven/veninde armbånd, brætspil, Human Football, karaoke og sejlads – en perfekt opskrift på en dejlig weekend 🥳

Det er en stor oplevelse for vores elever at vise, hvor de har deres dagligdag, og det er skønt at se og høre, når de stolte viser og fortæller om livet på Ranum.

Mads Marius: Foredrag om (ikke) at være perfekt

Selvværd. Diagnoser. Karakterer. Mobning. Motivation. Fællesskab. Det var temaerne for foredraget, som energibomben Mads Marius havde med til os torsdag aften.

“Hvordan accepterer man sin baggrund, og lærer at få ro på hovedet, når det hele går for stærkt? Hvordan får man ro på og accepterer, at ens karakter ikke afspejler hvem man er som person? Hvordan åbner man nemmere op for andre?,” spørger han, og i løbet af foredraget fik eleverne hans bud på svarene derpå.

Efter foredraget tog Mads rundt på skolen og besøgte nogle værelser, og tilsyneladende gjorde han et rigtig godt indtryk på vores elever.

Danseopvisning: Fredag i Festsalen med fart på

Danseholdet har øvet sig i mange uger på en dans, de skal vise frem til Efterskolernes Dag. Fredag var der en lille uofficiel generalprøve til fællessamlingen. VI må bare sige – de er klar til søndag! Her er et lille sneek peak.

Fodboldturnering: Flere hold i Aalborg til stor turnering

De seneste uger har fodboldholdene haft travlt med kampe og små turneringer i lokalområdet. I dag fredag er de taget til Aalborg Freja. De spiller flere kampe i dag, og det er hele fodbold profilfag og 10+ faget, der er afsted. Vi venter spændt på at høre, hvordan det er gået.

Zoologisk have: En dag med dyr for 9. årgang

Nogle gange foregår undervisningen udenfor lokalet, og hele 9. årgang – og selvfølgelig 10. klasse Naturfag – havde glæden af en tur til Aalborg Zoologiske Have. De havde en rigtig dejlig tur, og netop sådan en tur er en gylden mulighed for at snakke med én, man måske ikke har mødt endnu.

Vi ses på søndag!

Rigtig god weekend fra alle os på