Nyhedsbrev 110621

Dream Festival, Klar til afrejse & aktiviteter

Der er to overordnede temaer for det her nyhedsbrev, og det er selvfølgelig Dream Festival og at vi er på vej ud og rejse.

Vi starter med en drøm om en festival.

Dream Festival går i opfyldelse

Torsdag til fredag havde vi for første gang i Ranums historie vores helt egen festival. Der var bands, stand-up komiker, madboder og barer, campområder, hyggesteder og selvfølgelig en stor scene midt i festivallens hjerte.

De fire indslag og kunstnere var komikeren Simon Væver, tidligere ranumelev og danmarksmester i stand-up. Lynnerup Trio, som spillede masser af kendte covers i solskinnet, så var der Mags med den sprøde stemme og masser af afspilninger på P3, og sidst men ikke mindst afsluttede Kesi med et kæmpe brag. Det var så tydeligt at mærke, hvordan eleverne levede sig ind i de det, de forskellige kunstnere havde med til dem, og vi er lykkelige over den oplevelse, Dream Festival udfoldede sig til.

Vi har samlet ca. 500 billeder i Flickr albummet her: Dream Festival 2021 billeder (klik her)

På Instagram delte vi billeder og videoer hele dagen, og dem kan du se i vores highligts her: Dream Festival 2021 Instagram stories (klik her)

Endelig skal vi rejse sammen

Vi har talt rigtig meget om rejser i år, og i de fleste tilfælde har det været med fokus på, hvad der ikke kan lade sig gøre. Nu vender skuden!

Tidligt i morges tog dykkerholdet afsted mod Malta, og når weekenden er omme, er alle ca. 420 elever taget på en virkelig velfortjent rejse. Foruden dykkerrejsen til Malta tager sejlads til Mallorca og de resterende tager til Norditalien, som også er den største gruppe.

Vi samler dagligt alle de gode historier og billeder på en Facebookside, som du kan se, ved at klikke her.

Vi håber, det bliver nogle fantastiske rejser og er taknemmelige for, at ønsker om at komme afsted gik i opfyldelse.

Aktiviteter

Imens nogle har været til eksamen, har andre haft forskellige aktiviteter på skemaet. Sådan har det været de sidste par uger, og nu er alle eksamener overstået, og vi lægger det faglige på hylden for i år.

Ugen har blandt andet budt på rideture, klatreture og ture til Aalborg.

Det var alt for årets tredje sidste nyhedsbrev. Når eleverne kommer hjem fra rejserne, er der kun outrougen tilbage, så vi synger efterhånden på sidste vers. Heldigvis er der meget godt i vente, og det ser ud til, at vi får en skøn afslutning på efterskoleåret.

Tak, fordi du læste med.

Rigtig god weekend fra alle os på