Eleverne kommer tilbage

Eleverne vender endelig “hjem”

Det har været en lang uge at komme igennem, men nu er vi endelig der, hvor vi kan sige, at vi åbner igen.

Nyheden kom allerede i onsdags, og det var en forløsning, vi nærmest ikke kan sætte ord på, hvor glade vi var for at få. Så nu gælder det om at komme igang med alt det, vi er gode til – nemlig efterskoleliv. Vi skal indhente alt det, vi ikke har haft mulighed for siden før juleferien, så vi kan få en skøn sidste periode på Ranum.

Ranum Efterskole College genåbner mandag mellem kl. 15.00 -17.30. Vi åbner mandag, fordi det så er muligt at sikre at alle ansatte og elever har fået en test, inden vi mødes, og fordi vi forventer, at alle på hele skolen bliver testet tirsdag, som en ekstra sikkerhed. Det er et krav, at alle kan fremvise dokumentation for en negativ test, som ikke er mere end 72 timer gammel.

Vi glæder os rigtig meget til at se vores savnede elever igen og til at få fyldt skolen med efterskoleliv.

Vi bygger og forbedrer

Det betyder også, at vi her på skolen har fået rigtig travlt med at færdiggøre alle de projekter, vi har haft gang i i løbet af nedlukningen. Vi glæder os til gengæld rigtig meget til at vise eleverne de nye tiltag.

Klasseværelser har fået nye lofter og gulvtæpper, Gastronomi har fået nyt gulv og er blevet shinet op, træningsstativerne udenfor er blevet færdige, gangene har fået mini-biblioteker, medie er udvidet og får nye maskiner, kostumerummet er flyttet, opryddet og forbedret. Derudover er der også sket en hel masse i både Ranumhus og Kærhuset, som eleverne kan glæde sig til, når de kommer tilbage.

Genåbningen er ugens absolut bedste nyhed, så vi lader den stå alene med et løfte om, at næste uge bliver fyldt med fantastiske efterskolehistorier.

Hvis du tænker, hvor Sofa Session mon er blevet af, så gå ind på Facebook eller YouTube – der kommer den senere.

Rigtig god weekend fra alle os på