Vi er stadig på efterskole – selvom der er stille i Ranum

Velkommen til årets første nyhedsbrev. 2021 startede, som du nok allerede ved, med en forlængelse af nedlukningen, og derfor er eleverne desværre sendt hjem. Alt hvad der hedder undervisning, kontaktgruppemøder og efterskoleliv foregår derfor igen digitalt. Der er stille på skolen, hvor kun en lille håndfuld ansatte stadig befinder sig. Det betyder ikke, at vi ikke sender ugens nyheder afsted, for selvom eleverne er hjemme, holder vi stadig gang i efterskolen så godt, som vi kan.

Velkommen til og rigtig god læselyst.

Første møde med et snefyldt landskab

Boblerne, som stadig bor i præstegården, fik sig en stor overraskelse, da det i starten af ugen begyndte at sne. Flere af dem kommer steder fra i verden, hvor det på ingen måde er normalt, at der sner, og derfor var de ellevilde over det hvide tæppe, der lagde sig over deres hjem.

Du kan følge livet hos Boblerne på præstegården på Instagram (klik her) og Facebook (klik her).

Vi har håndværkere på besøg

Vi bruger selvfølgelig tiden fornuftigt, og eftersom undervisningslokalerne ikke bliver brugt for tiden, så har en gruppe håndværkere slidt og slæbt, sammen med pedellerne, om at få udskiftet lofterne. De er godt igang, og selvom det virker helt skørt, at borde og stole står på gangene, så bliver det godt at få sat nye op.

Kagebagning og onlineundervisning

Vi forsøger at krydre den online undervisning med for eksempel bagning – som herunder, hvor Isa lavede torrijas med sit spanskhold. Og så har vi haft kontaktgruppemøder på Teams, hvor flere lavede room tours og fælles madlavning. Hvis der er nogen derude, der har gode ideer til, hvad der kunne være sjovt at lave, så send endelig et forslag til hulen@ranumefterskole.dk.

Værelserne er tomme – husfeerne vander blomster mm.

Sus har været rundt på værelserne i Kærhuset og se, om alt var i orden på de tomme værelserne. Hun har vandet blomster og tømt skraldespande, så der bliver passet godt på dem, imens eleverne er hjemme.

Vi slutter af med et flot skud af morgenstunden her i Ranum.

Rigtig god weekend fra alle os på