Imagination Week & Julebod for alle

Ugen der er gået har i høj grad handlet om… Ja, lige præcis. Imagination Week. Vi er tæt på at være færdige, men det her er ikke sidste gang, I skal høre om Imagination Week. Vi plejer nemlig at slutte ugen med et performance show, som vi i år har valgt at rykke til på torsdag i næste uge. Da vi stadig ikke kan mødes, bliver det streamet, og det kommer der flere informationer om snarest.

Der har virkelig været gang i al verdens kreative projekter, og rigtig mange elever har haft travlt med at blive klar til at fremvise deres kreationer – alt fra juledekorationer til gymnastikopvisninger og videoer.

Heldigvis har SoMe / Documentary dokumenteret det hele, og i løbet af ugen har vi delt videoer og billeder på Facebook og Instagram. Her i nyhedsbrevet bringer vi et overblik med et par historier og links til at læse mere.

Første indslag handler om drømme og kommer fra SoMe holdet. God læselyst.

Drømmeportrætter

Her kommer lige en lille teaser for et projekt, SoMe/Documentary holdet har arbejdet med. De har lavet en fin lille video, som ikke er blevet helt færdig endnu. Det tager tid at redigere, når man er ambitiøs, så indtil videre kan I nyde de her portrætter. De er i samme tema og med samme stemning, som videoen og det handler om drømme. De fortolkede Imagination og overførte betydningen til drømme og har interviewet og filmet. Så glæd jer til videoen.

Julemarked

Julestemningen har været helt i top for de elever, der valgte at Julemarked. De små fingre har arbejdet hårdt og får nu en velfortjent pause.

Building project

Byggeprojekter har virkelig taget fat i træværkstedet og bygget løs hele ugen. Det er der også kommet mange flotte projekter ud af, og især ude foran Mulithallen kan man se, de har været i gang. Her er der nemlig kommet et stort og flot stativ til udendørstræning, som vi nok skal vise rigtigt frem, når det er helt færdigt.

Musik

I de to musiklokaler og scenen i Festsalen har man hele ugen kunne høre musikholdet øve sange om drømme, som de skal spille i næste uge til liveshowet. Nogle har lært nye instrumenter og andre har forbedret sig på enten sang eller instrument. Og så har de selvfølgelig øvet sig i at spille sammen, så fællesskabet har også her været stort.

Imagination Film

Ingen Imagination Week uden en forestilling. Selvom den er filmet og ikke bliver opført live den her gang, har det alligevel været en spændende proces med at skrive manuskripter, udklædning, make up, skuespil og selvfølgelig hele optage- og redigeringsdelen. Filmen bliver færdig i løbet af næste uge. Igen – ambitionsniveauet er højt, og derfor tager det tid at færdiggøre.

Her er en lille behind the scenes video med Filmholdet. Der blev lavet tre forskellige videoer, og den her er med horrorgruppen. De andre var en komedie og en film, de kalder “Daybreaker”, som er lidt sværere at placere genremæssigt.

Podcast/musik video

Drengene var i studiet for både at producere og filme til en musikvideo, som de selv er ret stolte af. Temaet var gadelivet og inspirationen kom fra den britiske rapper Stormzy. Musikvideoen er faktisk færdig, men der er copyright issues, vi skal have arbejdet med, inden den kan deles. Måske skal den også censureres, inden den møder offentligheden.

Adventure challenge

De første dage af ugen gik med bålhygge, varm kakao og forberedelser til den lange tur. Adventure challenge holdet skulle trodse vind og vejr på en lang gåtur langs Vestkysten.

Torsdag aften var eleverne klar, taskerne pakket og støvlerne snøret. Målet er Blokhus, og de er faktisk stadig afsted. Vi har lige fået billederne ind af Frederik, en SoMe/Documentary elev, som var med på det første stykke, Han var mildest talt træt, og man kan kun forestille sig den udfordring, resten af holdet stadig er i gang med. Det bliver spændende at høre deres historie, men indtil videre kan du se billeder fra første del af den fantastisk smukke tur her.

Design

Kan man forestille sig det, kan man skabe det. Det er i hvert fald mantraet og udgangspunktet, når man sniger sig ind hos designholdet. Der er blevet lavet flotte malerier, smykker og andre kreationer i løbet af ugen, og der har virkelig været tid til at fordybe sig i kunst og design.

Performance Show

Den sidste workshop vi skal igennem handler om dans, cheerleading og gymnastik. De tre bevægelsesformer danner grundlag for den opvisning, der skal foregå i næste uge, og de har haft rygende travlt. Lige nu, fredag eftermiddag, øver de stadig for at blive klar til at vise jer alle sammen det færdige resultat. På Ranum har vi ikke traditionelt en gymnastikopvisning, men det her show kommer tæt på, så nu er det vores tur til at vise følelser og fagter med forskellige bevægelser.

Besøg vores julebod

Her er lidt, der kan gøre weekenden eller julegaveindkøbet lidt nemmere og lækrere. Og så går det endda til et godt formål.

Ranum Efterskoles traditionsrige julemarked har i år fundet en corona-venlig form. Støt vores projekter rundt om i verden, og forkæl dig selv med flotte dekorationer, glaskunst, produkter i træ, nisser mm.

Der er åbent foran Ranum Efterskole i denne weekend fra fredag d. 27. kl. 13 til søndag d. 29. kl. 19.

Bonushistorie: Skønt pusterum til børnefødselsdag

Selvom ugen mest af alt har handlet om Imagination Week, så fandt vi også tid til noget helt andet: Leg. Vi lovede eleverne en stor overraskelse i sidste uge, og det blev afsløret i onsdags. Alle hallerne i Multikulturhuset var fyldt med hoppeborge og aktiviteter, som vi samlede under temaet børnefødselsdag. Her kan du se en stemningsvideo fra dagen, som blev taget virkelig godt imod af eleverne. Det var tydeligt at mærke, at de havde brug for en dag, hvor de kunne tumle og slås, hygge og lege.

Det blev et lidt længere nyhedsbrev i denne uge, men der har også været meget at fortælle. Hvis du er nået hele vejen hertil – så tusinde tak fordi du læste med.

Rigtig god weekend fra alle os på