Nyhedsbrev med halloween

Halloween, P2 Opstart & eSportsturnering

Velkommen til ugens nyheder fra Ranum. Vi kaster et blik tilbage på ugen, der er gået, og vender de historier og aktiviteter, der har været.

Vi kommer blandt andet omkring en (u)hyggelig torsdag aften, hvor dele af skolen blev omdannet til Haunted House, starten på de nye fag og en turnering i kælderen.

Først – halloween. Tak, fordi du læser med.

Halloween: Græskar, skeletter og Haunted House

Eleverne fik en overraskelse torsdag aften. Inden de kunne gå til aftensmad skulle de nemlig igennem en uhyggelig bane, som førte dem ned under køkkenets kælder. Skrigene fra de kolde betonvægge runger stadig, og der var virkelig gjort noget ud af udsmykningen dernede. Cafeen var fyldt med spindelsvæv, edderkopper og skeletter, som gjorde oplevelsen endnu mere autentisk.

Vores vildt dygtige konditor, Tanja, havde i anledningen lavet Halloween kager. Normalt ser hendes kager lækre og indbydende ud – lige til at spise. Det var ikke helt på samme måde tilfældet her, men det var nok også meningen.

Du kan se elevernes oplevelser på Instagram (tryk her), hvor de dokumenterede turen gennem Haunted House.

I løbet af ugen har eleverne skåret en masse græskar, og mange blev rigtig flotte.

P2: En ny periode er startet

Eleverne har fået nye aktivitetsfag og profilfag, og de er kommet godt igang i denne uge.

Da der som bekendt hverken er sne eller bjerge man kan stå på ski på, må vi være kreative i forberedelserne på skituren. Her i den første uge blev eleverne delt op i familiegrupper, hvor nogle har stået på rulleski, andre på rulleskøjter og dyrket joga. Det er et stort hold, der forhåbentlig skal til Sverige, og det betyder altså, at det ikke er alle der kan øve sig på fx rulleski på én gang. Til gengæld hygger vi os, og fællesskabet får lov at blomstre.

eSport: VI VANDT!

Vi er for nyligt kommet med i en efterskoleturnering, hvor vi konkurrerer i CS:GO, DotA og LOL. Hvis du ikke helt er med på lingoen, så er det computerspillene Counter Strike, Defense of the Ancients og League of Legends.

De første kampe er allerede spillet, og som du nok allerede har læst i overskriften, så vandt vi. Og vi vandt overlegent. I hvert fald i CS, hvor resultaterne blev 16-2, 16-2. Eleverne arbejder rigtig godt sammen, og det bliver spændende at følge deres udvikling.

Jonas, der er esportselev, fortæller, at det gik bedre, end han havde håbet. “Vi var ret nervøse, for de andre så mega professionelle ud med deres logo og alt sådan noget, men da kampen (CS kampen, red) gik i gang, var vi åbenbart ret gode,” fortæller han.

I den kommende uge har vi fortsat rigtig mange på rundvisning, og heldigvis har vi et elevhold, der er mega ivrigere og dygtige til at være rundvisere. Tirsdage og torsdage (og søndage) kommer familier på besøg for at opleve Ranum, og det er selvfølgelig med alle de forbehold, der overhovedet kan tages. For eksempel bliver der ikke vist rundt på værelser, der bliver udleveret mundbind og så medbringer vi sprit til hænderne hele vejen rundt.

Derudover fortsætter vi med med at forberede os på Imaginationugen – mere om det senere.

Bussen er ved at fyldes udenfor her foran hovedbygningen, værelserne er rengjorte og weekenden bliver dermed ringet ind.

Tak fordi, du læste med.

Rigtig god weekend fra alle os på