Påskehygge, mindetrøjer og ud i naturen

Det klinger måske lidt hult at sige, vi går på påskeferie i dag. Alle er jo allerede hjemme. På trods af det kan det alligevel være meget godt at få tid til at koble af, og så må man fortsætte med at hygge sig derhjemme. Indenfor, som det stadig til dags dato hedder.

Efterskoleforeningen har lavet et fint slogan, som hedder “Vi går stadig på efterskole“, og det betyder også, at der jo stadig er aktiviteter og undervisning – som I nok ved foregår digitalt. Og det har der været masser af i denne uge. Vi samler op på ugen her. Velkommen til og tak fordi du læser med.

Vigtigt: Der er en besked på Skoleplan til alle forældre vedrørende rejser.

Steen bager påskesnacks

Det er et fast indslag, at Steen “Hüttemeier” Thomsen bager om torsdagen. Det gjorde han selvfølgelig også i går, og der kommer flere og flere med på aktiviteten – live fra køkkenet. Denne uges bagning blev til en omgang lækre og flotte “easter balls”, som dem spirrende TV-kok døbte dem.

Det er rigtig hyggeligt at følge med i kommentarsporet, hvor gæsterne/medbagerne stiller spørgsmål og snakker sammen. Du kan stadig nå at se opskriften på de fine kugler, som du også kan se herunder. Tryk på billedet for at gå til opslaget (fungerer kun, hvis du er med i Facebookgruppen).

Påskepynt med Tjalla

Den altid kreative og fingersnilde Tjalla viste os, hvordan man med få remedier kunne gøre noget ekstra ud af påskepynten i år. Æg, blomster og vand. Det var opskriften.

Tryk på billedet for at få opskriften på, hvordan du laver fine og dekorative påskeæg,

Gang i kroppen med Peter

Fit for fight-læreren, strongman og superbiologen Peter gav mulighed for at komme lidt væk fra bøger og Netflix. “If you’re like me and have been watching too much Netflix and sitting down too much, we’re going to do a little workout”. Budskabet var klart. Få gang i kroppen – på alle niveauer. Så herunder har du altså en gratis hjemmetræning, som med sikkerhed kan give lidt sved på panden og få sat gang i blodomløbet. Vi må hellere få lavet lidt, som Peter altid er fornem prædikant for.

Og ja. Der er burpees med. Det er der altid med Peter. Se og sved med herunder.

Louise inviterer til yogatime

Fredag var der yoga med den dygtige instruktør Louise, lige efter fællessamlingen. Hvis du har brug for at komme lidt ned i tempo og få løsnet op i kroppen.

Live from Russia

Hvordan går det egentlig i Rusland? Det kan vores EVS’er, Vadim, som er fra Rusland, hvor han nu er rejst tilbage til, har sendt os en hilsen fra moderlandet. Han fortæller lidt om sin situation, og den kan du høre herunder.

Påskesamling

Fik du set dagens samling? Der var påsketema og godt humør.

Her blev det også offentliggjort, at de længe ventede mindetrøjer endelig er landet, så dem kan eleverne godt glæde sig til at hoppe i, når de kommer tilbage til Ranum.

Inden skolen lukkede, var der heldigvis en del elever, der nåede at sende et gækkebrev. De ligger nu på Olavs kontor, og der er selvfølgelig chokolade til dem alle sammen, når afsenderen en dag kommer tilbage igen.

Ud i naturen med Peter

Hvis du gerne vil være med i Peter og Peters natur nørd konkurrence (og det vil du meget gerne!!) så skal du:

1) Hent Inaturalist appen
2) Send dit brugernavn til Mig enten her, på skoleplan eller teams
3) Tag en masse billeder og vær med!

Beskeden fra Peter er lyder: “Jeg håber mange vil deltage i denne fantastiske mulighed for at få indsigt i det fantastiske liv, der omgiver os! Præmien vil være en nørd tur med Peter og Peter (vi drømte om Randers regnskov, men ved ikke lige hvornår den åbner igen – under alle omstændigheder bliver der tale om en fantastisk præmie!!”

Det var opsamlingen på ugen. Skolen er stadig tom for elever, og sådan forbliver det lidt endnu. Vi ved stadig ikke hvor længe, men vi håber, vi snart kan komme godt videre med resten af skoleåret. Indtil da, så håber vi, alle holder vinden i sejlene og får en dejlig påske.

De bedste hilsner fra alle os på