Afslutning af profilfag, rejsenyt & ny podcast

Kære læser.

Velkommen til ugens nyheder fra Ranum Efterskole College. Vi ser tilbage på en opstartsuge efter både profilfagsrejse og efterårsferie, og den har budt på et hav af efterskoleaktiviteter.

Det kan godt være svært at finde rundt i alle de aktiviteter, vi laver i løbet af sådan en efterskoleuge. Futsal, kemi-cafe, Mekdes-koncert, Year Book planlægning, bingo-bango, pop-up shop, vennearmbånd er bare et lille udpluk af, hvad vi har brugt ugen på. Vi har valgt en række emner, som er interessante for dig, der følger efterskolelivet på Ranum – god læselyst.

OBS Program for gensynsdag i bunden af siden.

Første milepæl er nået

Afslutningen på denne uge markerer en milepæl i efterskoletilværelsen. Den første profilfagsperiode rundet godt af, og undervisningen i ugen er gået med at efterbearbejde, samle billeder og historier og afslutte forskellige projekter. Det betyder samtidig, at vi nu kan gøre os klar til et nyt og spændende kapitel – nemlig kulturfagsperioden. Og der er rigtig meget at se frem til.

I den kommende periode bliver eleverne klogere på de lande og kulturer, de har valgt at udforske. Det er en berigende periode, der bygger fundamentet på kulturfagsrejsen, som mange ser frem til.

I playlisten herunder kan du høre tidligere erfaringer og oplevelser fra forskellige kulturfag.

Stor dag for sejladseleverne

Alle sejladseleverne var en sidste tur på vandet i onsdags. hvor der blev taget en masse flotte billeder, som du kan se et uddrag af herunder. Derudover havde vi Erik Bjerre med ude, som dækker sejladsnyhederne med en video og en artikel, som vi snart kan dele med jer.

Nyt fra de fire tidligere elever

For et par uger siden blev vi kontaktet af fire piger, der var på vej ud på en rejse rundt om jorden. Det i sig selv er spændende at følge med i, men det der gør det endnu mere specielt er, at pigerne mødte hinanden her på Ranum. Den gode nyhed er, at de gerne vil fortælle om deres rejse, så vi kan dele den med alle jer, der følger med.

Halloween hygge

En (u)hyggelig uge er i sigte, og vi forbereder os blandt andet ved at skære hoveder i græskar. I næste uge får eleverne også mulighed for en tur i vores helt egen “haunted house”, men det skal I nok høre mere om senere.

Ny Ranum Podcast

Vi har været en tur i studiet og optaget den første Ranum Podcast. Det er et helt nyt format for os, som kommer til at bringe lytterne tættere på efterskolelivet. Hvad rører sig ude blandt eleverne? Vi kommer helt tæt på, og alt indhold og redigering foretages af eleverne selv. Podcasten kommer med tiden til at udkomme på Itunes, Spotify og andre steder, hvor man kan downloade podcasts. I første omgang deler vi den på vore YouTube kanal, som du kan finde her: https://www.youtube.com/user/Ranumefterskole

Pop-up shop med klimavenligt formål

Et par gange om ugen åbner vores pop-up shop, hvor man blandt andet kan købe second-hand tøj og andet Ranum merchandise. Alle pengene herfra går til at kompensere for vores Co2 aftryk. Pengene sendes til det, der hedder Carbon Footprint, som bruger dem til at plante træer.

Gensynsdag lørdag

I morgen besøger ca. 30 10-års jubilarer deres gamle skole. De spiser en hyggelig frokost i Kærhuset, fremkalder nostalgiske billeder på nethinden og får chancen for at opleve skolen igen.

Program for gensynsdag

14.00 ”Tjek in” og forfriskninger i spisesalen, sidste års videoer og billeder i festsalen.

15.00 Samling i festsalen med Livstræet og Gi’ os Lyset tilbage mv.

Fotografering i årgange. Rundvisning v. lærere og ung guider.

16.00 Hygge og snak i spisesalen, og mulighed for fælles aktivitet.

17.00 Gensynsdagen er slut. Busser kører til Ålborg Busstation – husk at booke inden torsdag.

17.15 Spisning for sidste års 18/19.

Den kommende uge

I aften holder eleverne fest, så snakken går lystigt på gangene. Det er tydeligt at mærke, at de glæder sig. I næste uge starter P2, der er forældresamtaler fredag og så har vi søskendeweekend lørdag.

Hent programmet for søskendeweekend ved at klikke her – Og se opslag på Skoleplan for info om tilmelding.

Rigtig god weekenD FRA alle os på