Første uge på REC

Tiden flyver afsted, og den første uge på Ranum er allerede overstået. Livet som efterskolelev er altså i fuld gang, og vi har haft en helt fantastisk start. Det betyder også, at årets første nyhedsbrev hermed sendes ud, og du kan følge med i alle historierne fra efterskolelivet på Ranum.

Hvis du er ny læser af nyhedsbrevet, så bydes du hermed velkommen til – og tak fordi du følger med. Nyhedsbrevet udkommer hver fredag, og heri fylder vi både gode efterskolehistorier, praktiske informationer og en helt masse andet.

Kort sagt får du altså en status på livet som efterskoleelev, fortalt i tekst, billeder og videoer. God læselyst!

Første skoledag

Mange af jer forældre, som læser med her, var muligvis til stede i søndags. Til jer der ikke var her, så kan vi berette, at dagen var særdeles vellykket. Eleverne blev indlogeret, mødte kontaktgrupperne og værelseskammeraterne. I de flestes tilfælde for første gang.

I videoen herunder kan du få en fornemmelse af stemningen på første skoledag. Forventningsglæde, spænding og en lille smule usikkerhed omkring året, der er på nippet til at begynde.

Du kan se alle billederne, der blev taget første skoledag, ved at gå til galleriet her.

Tour de Rønbjerg

Én af de rystesammen aktiviteter, vi har været igennem i introugen var en tur til Rønbjerg. Rønbjerg Havn er et sted, som især sejladseleverne kommer til at tilbringe meget tid ved. Det er nemlig vores maritime base, hvor den lille Ranum-flåde ligger. Som noget helt nyt har vi indrettet et hus, hvor vi holder til, når vi har sejlads.

Wakeboardbanen ligger også i Rønbjerg ved Landal Rønbjerg, som er et feriecenter.

Kontaktgrupperne fik en masse opgaver og lege, de skulle gennemføre, og som det kan ses på billederne, havde vi en hyggelig dag sammen,

Tour de Rønbjerg

Farvefest

I aften er der farvefest, hvor alle kontaktgrupper har fået forskellige farver, som de skal klæde sig i, og så skal de dække et bord i farverne, der repræsenterer gruppen. Det er altid en hyggelig aften, hvor der er tid til at tale om, hvad der er sket i den første uge på Ranum. Hvad har man oplevet? Hvad har overrasket én? Hvad glæder man sig til?

Det er en aften i hyggens tegn, og vi glæder os rigtig meget til at se, hvordan fællesskabet udfolder sig.

Fællesbillede

I onsdags tog vi et fællesbillede, hvor hele den nye årgang var til stede. Når alle er samlet, bliver det tydeligt, hvor stor en mangfoldighed, og hvor unikt et fællesskab, skolen rummer.

Første rengøring

Det blev tid til at gøre værelser rene, og til det fik eleverne en instruktionsvideo, som forhåbentlig bliver brugt hele året. Det gør en kæmpe forskel for efterskoleåret, hvis værelserne er rene. Så det hjælper vi hinanden med.

På badeværelserne bliver der brugt eddike. Det lugter ikke så godt, men det er effektivt.

Vilsted Sø løb og Familiedag

Lørdag d. 14. september er der Vilsted Sø løb. Løbet foregår i og omkring Ranum i naturskønne omgivelser. Dagen kombinerer en frisk løbetur sammen med familien, og vi opfordrer alle til at deltage. Der er flotte medaljer til alle deltagere, og der er garanteret en rigtig dejlig dag. Du kan læse mere om arrangementet på Vilsted Sø Løbs hjemmeside her: https://www.vilstedsoeloeb.dk

Tilmeldingen foregår på Skoleplan, så se gerne opslaget der. Skolen betaler startgebyret, men det er vigtigt, at I tilmelder jer alligevel – også til familiedagen, som er samme sted.

Link til invitation: Dansk invitation

Link to invitation: English invitation

Følg Alan den første dag

Se, hvordan det gik den første rigtige dag på Ranum – gennem en elevs øjne og oplevelser.

Den kommende uge

I weekenden er der profilfagsdag og House Cup. Profilfagsdagen er den endelige start på den første periode, og her får eleverne travlt med at orientere sig og egentlig blive bevidste om, hvad der skal ske på den første rejse. Mange tager bussen rundt til forskellige aktiviteter, og ellers bliver der planlagt, hvad profilfaget skal indeholde. Der er plads til at drømme og til at eleverne kommer med input til faget.

Til House Cup dyster de forskellige huse mod og med hinanden. Fokusset er på at styrke fællesskabet, lære hinanden bedre at kende og have det sjovt.

Det var alt for det første nyhedsbrev. Husk, at du altid kan følge med på vores sociale medier.

Youtube lægger vi løbende film fra hverdagen op.

Facebook og Instagram deler vi hovedsaligt billeder og efterskolehistorier.

Husk at tilmelde jer vilsted sø løbet

De bedste hilsner

Fra alle os på Ranum Efterskole College