Det grønne bord, dagens nordjyde og FV19

De mundtlige prøver fylder meget for tiden. Eleverne bruger dagene på at forberede sig, og derfor er der en del studietid, men indimellem alle læse- og øvetimerne er der også tid til andre aktiviteter. Hver dag i ugen har eleverne valgt sig på al verdens aktivitet som for eksempel surf, Harry Potter marathon, cocina latina, kreativitet i design og en masse andet. Ellers var vi samlet til en stor valgaften i onsdags, hvor vi spændt fulgte med på storskærm. Nogle mere interesserede end andre, tog vi i hvert fald del i hyldesten af demokratiet.

Ved det grønne bord

For nogle er det en spændende tid, og for andre skal det bare overstås. Hurtigst muligt. Angstprovokerende eller ej, så har de mundtlige prøver været omdrejningspunktet for de fleste elever i denne uge, og mange lærere har været rundt omkring på andre skoler som censor. De mundtlige prøver fortsætter ind i næste uge, så det gælder om at holde skruen i vandet helt indtil vi når i havn.

Eleverne har været gode til at hjælpe og støtte hinanden, især når de kan mærke, at der er brug for det. Uanset om man har afsluttet faget tilfredsstillende eller ej, så husker vi altså fællesskabet helt til det sidste.

Skatteministeren uddeler titlen Dagens Nordjyde

Skatteministeren gjorde forstander Olav Storm til dagens nordjyde, som er en titel, han har uddelt hver dag under svalgkampen. Besøget udgjorde desuden en kort rundvisning og en fin snak om Ranums værdigrundlag. Karsten Lauritzen var meget begejstret over de mange projekter, vi har fokus på for tiden, og særligt vores store ambitioner om coral restoration. Derfor skulle han selvfølgelig se vores akvarier i biologilokalet, som eleverne selv passer og plejer. Du kan læse, hvad skatteministeren selv skrev om mødet lige her.

3 x videovinder

For ikke så længe siden blev Anika Bejer for tredje gang i træk hyldet som “The Best of the Best” i Pictures, Videos & Articles konkurrencen. Derfor er det kun passende, at hun her får lov til at udtrykke sin taknemmelighed – godt nok på engelsk. Læs med herunder.

“I feel extremely grateful for winning 3 GoPros for a video competition. For several months, I have been saving up to buy a camera to fulfill my video-making hobby. I never would have expected to reach my goal by simply doing what I love. Not only did this make it possible for me to buy my dream camera, but I also got an amazing prize! I’m extremely thankful for REC’s generous prizes that now allow me to explore new varieties of video genres. Thank you!”

Anikas sidste vindervideo var fra hendes profilfagsrejse til Grækenland med sejlads.

Du kan se flere rejsevideoer og historier om efterskoleliv på vores YouTube kanal – den finder du her.

Aktivitetsrige dage

Alle de mundtlige prøver foregår naturligvis ikke samtidig, og da den almindelige undervisning er afsluttet, har eleverne i disse dage haft en masse muligheder at vælge imellem. Desuden kan det være nødvendigt med et lille afbræk fra eksamen, og de elever der har behov for det, kan selvføllgelig vælge sig på aktiviteterne. Hvis ikke de har eksamen vel at mærke.

Herunder kan du se et lille udsnit af, hvad vi bruger tiden på, når vi hverken har undervisning eller eksamen.

Aktiviteter under eksamensdage

Valgaften på REC

Vi sad klar til at følge med i valget – og vi var spændte på udfaldet!

Familiehøjskole i sommerferien

Tag på aktiv ferie i uge 27 eller 28 med hele familien på Ranum Efterskole College. Klik på billedet for at høre mere.

Den kommende uge

Næste uge fortsætter med et stort fokus på de mundtlige prøvers afslutning, og i weekenden ser vi frem til en forhåbentlig solrig og hyggelig vandsportsweekend.

Rigtig god weekend

Hilsen alle os på