Eksamensuge, bæredygtighed og rejseminder

Eksamensuge. Én af de vigtige, obligatoriske milepæle. Det er tydeligt at mærke, når man går rundt på gangene, at eleverne er meget fokuserede, og det er ikke uden grund. Det ér en travl periode. For de “hårdest ramte” har der været eksamensforberedelse, som har hjulpet med et få styr på nerverne og givet gode råd til eksamenssituationen. Nu gælder det om at få ladet op og blive klar til de sidste skriftlige eksamener på mandag og tirsdag, og så kan der endelig sættes kryds ved dem.

Her er ugens overblik over livet på Ranum – Velkommen til.

Hvad snacker du til eksamen?

Det er vigtigt at have noget med til eksamen, man kan hygge sig med, som også giver god energi til hjernen. Hvad er den bedste snack at tage med til eksamen? Vi spurgte eleverne og fik mange forskellige svar.

Du har garanteret selv overstået eksamenerne for længe siden. Kan du huske, hvad du tog med til eksamen?

Bæredygtig udvikling

Man må gøre, hvad man kan, hvor man kan.

Og det gjorde Dyk & Pløk og Bio-Trek profilfagene, da de var på Cypern. Eleverne samlede plastik på den smukke kystlinjen, og efter kort tid var bunken stor. “Vi oplevede, hvor meget affald der var skyllet ind og besluttede os for at befri dem for det,” berettede de fra den cypriotiske vestkyst.

Det har vi taget med i en annonce i magasinet 360, som er værd at dele.

Duke of Edinburgh

“This weekend we had the pleasure of accompanying some of our wonderful and brave volunteers on their DofE expedition. I say brave because although we have had some gorgeous days so far. Denmark decided to throw us a curve ball with temperatures close to zero, hail and freezing rain. However, even this did not manage to dampen our student’s spirts.

The trip lasted for two days and one night requiring navigation using only a map and compass, I am glad to report that despite some minor detours all of our groups made it from the drop off point in Hanstholm, to the pick-up point in Bulbjerg.

This was the first of two trips our volunteers with participant in.”

For more information on the Duke of Edinburgh award and what it involves visit https://www.dofe.org/

Den sidste PVA Competition

Det er blevet tid til at lukke et kapitel.

Vi taler så tit om vores rejser både udenfor skolen, og imens vi er her. Det gør vi naturligvis fordi, de betyder en stor del for eleverne og for skolen i det hele taget. Derfor mener vi også, det er vigtigt at tage jer, der følger os, med, når vi har mulighed for det.

Herunder kan du følge med i elevernes oplevelser i det, vi kalder PVA Competition. Det vigtige her er ikke konkurrenceelementet men derimod delingen af oplevelserne, som også er et led i efterbearbejdelsen af rejserne. Efter hver rejse sender eleverne deres bedste rejsebilleder, -videoer og -artikler ind, så alle kan få et indblik i vores rejser.

P3 Rejsebilleder

Mon der er en fremtidig rejsefotograf blandt deltagerne? Klik videre vha. piletasterne.

Fotokonkurrence P3 - 1819

P3 Rejsevideoer

Vi er altid overvældede over, hvor gode eleverne er til at fange de gode momenter. Se selv med.

P3 Rejseartikler

Tryk på billederne herunder for at gå til artiklerne.

Familiehøjskole i sommerferien

Tag på aktiv ferie i uge 27 eller 28 med hele familien på Ranum Efterskole College. Klik på billedet for at høre mere.

I næste uge

I den kommende uge skal de skriftlige eksamener færdiggøres. Pøj pøj! Inden da er der familiedag i morgen, lørdag. Vi håber selvfølgelig på at se en masse familier. Se programmet herunder.

Rigtig god weekend

Hilsen alle os på