Et bryllup, tre “nobelpriser” og en masse solskin

Først og fremmest – Dejligt, du kigger forbi.

Nyhedsbrevet er til alle, der er interesserede i at følge med i, hvad der sker på Ranum. Hver fredag kan du læse med om alt fra sjove historier til vigtige oplysninger. Kort sagt – livet på Ranum, og alle de fantastiske, finurlige og førnøjelige oplevelser, det fører med sig.

Den her uge er bestemt ikke en undtagelse. Læs med – vi starter med kærligheden.

Wedding Weekend

Udover fællesskab og mangfoldighed er kærlighed en vigtig ting i efterskolelivet. Når året starter, går der aldrig længe, får de første kærestepar springer ud. Man møder hinanden, lærer hinanden og oplever verden sammen med hinanden på en helt unik måde som efterskoleelev.

Derfor hylder vi kærligheden. Og i sidste weekend gjorde vi det i stor stil. Hele skolen var i fuld gang, og alle havde en opgave. Bryllupsarrangørerne komponerede en mindeværdig dag, og alle hjælperne gjorde det til en smuk symfoni. Der blev lavet dekorationer i design, køkkenet var fyldt med køkkenassistenter og bryllupskagepyntere, der sammen skabte en flot menu. Et andet hold arbejdede hårdt for at gøre kantinen bryllupspassende og ditto borddækning. Alt imens blev der øvet brudevals på loftet.

Et overflødighedshorn af kærlighed, og vi var vilde med det.

Wedding Weekend 2019

Hun sagde ja, og han sagde amen. Men hvordan så det ud? Dokumentationen, den kan du se her.

Skrivekonkurrence: 3 priser til Ranum

Nu skal det handle om Himmerlandshistorier.

Vi skruer lige tiden en uges tid tilbage. Vi er på Johannes V. Jensens museet, og Nobelpriskonkurrencen er lige blevet afgjort. Foran kameraet står tre stolte ranumelever, som netop har modtaget priser for deres historier. 1., 2. og 3. prisen. Kravene til historierne var, at de på den ene eller den anden måde skulle handle om, elller foregå i, Himmerland. Vi er rigtig stolte af jer, Mathilde, Thea og Jonathan – tillykke og flot arbejde!

Solskinsdage

… Og så brød solen frem.

Endelig, fristes man til at sige. Mulighederne for at være ude bliver flere og flere i takt med at vejret bliver varemre. Vores udearealer har hungret efter at blive brugt noget mere. Og det bliver det endelig nu. Stort set hver aften i denne uge har vi haft aftenaktiviteter udenfor, og der er blevet hygget en masse på græsset med tæpper.

Vi går endnu en dejlig periode i møde, og det bliver skønt at komme mere ud. Mere af det, tak.

Solskin og højt humør

Windsurfing

Vi bliver lidt ved vejret. Der var nemlig helt perfekt vejr til windsurfing i tirsdags. Især for nybegyndere. Derfor tog en lille gruppe afsted og øvede sig ved Trend strand, som kun ligger 7 kilometer fra skolen. Her er der rigtig gode surf-forhold, og det kan man prøve både som aktivitetsfag og profilfag. Alle på holdet startede som nybegyndere, og alle var oppe at stå og fange vinden – super godt gået!

Under overfladen i Egypten

Dykning er blevet et af de helt store profilfag, og vi får fortsat flere og flere muligheder for at øve os og opleve livet under havoverfladen. Her kan du se, hvordan det ser ud, når dykkerne er på tur. God fornøjelse!

Grønlandske prøver

I dag blev syv grønlandske elever færdige med deres eksamener. Paula, Emma, Nivikka, Niviaq, Paninnguaq, Aviaja og Nuunu er nu blevet færdige med deres grønlandske prøver, som var henholdsvis matematik, engelsk og dansk og historie. De har klaret det super det flot og gjort en rigtig god indsats. Stort tillykke jer alle sammen!

I den kommende uge retter vi hele fokusset mod eksamener. Det bliver en travl og afgørende tid, og vi ønsker alle held og lykke.

Rigtig god weekend

Hilsen alle os på