Klimastrejke, rygminder og campister

Ligesom tusinder af andre unge mennesker i verden, strejkede en stor gruppe ranumelever i dag. Strejken i Aars var arrangeret af to elever her fra Ranum Efterskole College, og de var rigtig glade for at se, hvor mange andre unge, der dukkede op. De råbte og blev forhåbentligt hørt. Ligesom du forhåbentligt vil læse resten af denne uges nyheder, lige her i nyhedsbrevet.

Klimastrejke

To elever fra Ranum arrangerede en klimastrejke i Aars, som en hel del andre unge i lokalområdet valgte at bakke op om. Eleverne fik fravær, men det betyder ikke, at skolen ikke bakker op om formålet. Tværtimod. Ranum donerede 200 træer til plantning, som også blev gjort fredag eftermiddag. Esben Egholm, som er en af de to arrangørere, fik ordet ovre på Greenpeace Danmarks side.

Minde for livet på ryggen

Hvert år får eleverne en mindetrøje, som alle skriver under på ryggen af. Det er en rigtig fin tradition, og rigtig mange beholder trøjen i mange år – nogle resten af livet. Også fordi trøjen symboliserer det fællesskab, eleverne former i løbet af året.

Kulturfagshistorie: Indien

Welcome to India – fristes man til at sige. Igen fortæller eleverne om deres fantastiske oplevelser ude i verden – og denne gang skal vi til Indien. Her er det Lara og Annika, der beretter om store oplevelser, de aldrig nogensinde glemmer. Se selv med i videoen her.

Tab og vind med samme sind…

Hvordan er dit pokerfjæs?

Nogle er bedre end andre, men heldigvis betyder hyggen mest. Også i weekekden, da der var pokerturnering med masser af spil og og præmier. Der blev kanaliseret en masse god stemning ud på loftet i Kærhuset, rund omkring de grønne borde.

Kender du et ungt mennesker, der fortjener et uforglemmeligt efterskoleår?

Eller måske én, der kke har besluttet sig for, hvad der skal ske næste år? Send dem forbi Ranum – og først på en rundvisning herfra.

ReCAMP – Prøv livet som ranumelev

Det er en stor beslutning at tage på efterskole. For dem, der måske ikke ved, om det er noget for dem eller ej, har vi nu en fantastisk mulighed. I weekenden kunne en gruppe unge mellem 11 og 15 år afprøve efterskolelivet på Ranum – og ikke mindste møde de nuværende elever, helt tæt på.

Det er første gang, vi afholder ReCAMP – men bestemt ikke den sidste. De unge, der var med på campen, gik glade herfra i søndags – og nogle skrev sig endda op som elev til næste år.

Interesseret i ReCAMP? Så tøv ikke med at skrive til info@ranumefterskole.dk og få mere info.

I weekenden er der et ganske særligt tema. Et, vi sætter meget pris på. Der er mormor weekend, og det betyder banko og masser af hygge.

Rigtig god weekend

Hilsen alle os på