Vi udforsker verden og er kun halvvejs

Kære læser,

Ovenstående video er et kort sammendrag af nogle af de bedste billeder fra rejserne. Der er mange flere.

Elever og lærere er på kulturrejser i 20 forskellige lande.
Her finder du et sammendrag af alle Kulturfagenes facebook sider. Sæt dig godt til rette og hold fast for der er alvorlig risiko for at få udlængsel og blive revet med af de mange fortællinger i billeder og film, som eleverne formidler på siderne.

Der er naturligvis mange ”turist” billeder, hvor eleverne spiser, bader og hygger sig ind i mellem kulturmøder, skole- og børnehjems besøg, men sådan må det være for det er sværere at hive et kamera op, når man er i snak med en lokal eller deltager i en aktivitet, end når man er i sin egen gruppe.

Og der er helt fantastiske billeder fra bl.a. Indien hvor Kulturfaget Indien for 3. gang besøger vores venskabsskole og et børnehjem. Der er farver, smil og glæde, som gør indtryk og bygger forståelse mellem to meget forskellige kulturer, ja måske endda forskellige verdener.

Intet nyt er godt nyt – men følg alligevel udforsk Verden og få et indblik i elevernes oplevelser.

Nogle kulturrejser hører vi ikke så meget fra, fordi de er i Sri Lankas jungle, på besøg på Nepal Venskabsskolen uden for Wifi-dækning osv. Men de skal nok sende fortællinger og billeder, når de kommer retur til byen eller skolen.

Det går overordnet godt på de forskellige rejser, selvom der har været noget sygdom på enkelte rejser. Det gamle ordsprog ”Intet nyt er godt nyt” gælder altså stadigvæk, selvom den konstante strøm af nyheder og oplevelser på FB og andre platforme nok kan give anledning til mere bekymring, hvis pludselig stopper.

Så følg os ud i verden og del elevernes eventyr med familien og venner!

OBS: Ranum udstiller på Efterskolemessen i Rødekro i denne weekend

Mens eleverne er på kulturrejser, så kan I møde Olav Storm på Efterskolemessen i Compas Congres Center i Rødekro både lørdag og søndag kl. 10-16.
Vi har messetilbud på 500,- kr. på vores internationale sommerskole og et tilbud om at man kan komme og prøve Ranum Efterskole College. Kig forbi, hvis du har mulighed for det?

Rigtig god weekend til alle.

Hilsen alle os på