Et fantastisk efterskoleår er nu slut – god sommerferie!

Et helt fantastisk efterskoleår er slut. Vi ser tilbage på et begivenhedsrigt og udviklende år, med et hav af oplevelser og indtryk, gå på opdagelse i de nedenstående indslag.

Outrouge med fokus på fællesskab
Godt 450 deltog i familiespisning søndag eftermiddag og aften, og flere blev og overværede eleverne øve deres første lancier.

Mandag overraskede vi eleverne med en tur til Fårup sommerland, hvor de fik mulighed for at udvide deres venskaber og støtte hinanden i at overkomme de mange vilde udfordringer.

Tirsdag holdt vi store skole-rengøring, og årets fodboldmatch imellem elever og lærere, som mod alt forventning endte med at eleverne vandt knebent.

Der var stor spænding op til dette års traditionelle fodboldkamp mellem lærerne og eleverne. Eleverne havde en uge forinden trukket en kæmpe sejr hjem mod HU. Med denne sejr i ryggen og stor selvtillid var der virkelig lagt op til en spændende kamp. Lærerne kunne nærmest svæve inden kampen. De kom dog hurtigt ned igen efter 1. halvleg, kampen endte 7-2 til eleverne.

Onsdag stod i kontaktgruppernes tegn og rigtig mange var til brunch hjemme hos deres kontaktlærer. Om aftenen var det sidste aften på værelset og REC Pizza delivery, sørgede for både godter, sodavand og pizza til døren. Onsdag ved midnat mødte eleverne endelig de farlige REC-monstre, som hele året har afholdt mange for at turde lave natterend og med god grund.

Torsdag stod på værelsesoprydning og om eftermiddagen forberedte elever og lærere den store Gallafest. Gallafesten blev skolens hidtid flotteste, og menuen var overdådig, ligeledes blev elevernes Awardshow en stor succes, og det var midnat før de trætte elever kunne tørne ind på værelserne en sidste gang.

Fredag morgen kastede vi os alle ud i den helt store værelses-hovedrengøring, og hen på eftermiddagen havde alle elever flyttet deres ting i depot og til hallen, hvor vi samledes til mindebogskrivning og hygge hele natten.

Sct.Hans aften blev en rigtig flot afslutning på skoleåret, eleverne samledes først til lærerrevy, efterfølgende gik vi alle i fakkeloptog igennem Ranum by, og sluttede af med symbolsk at lade faklerne brænde ud i det fælles Sct.hans bål, og synge midsommervisen.

Lørdag morgen kom forældre og søskende fra nær og fjern, og samledes på plænen foran hovedbygningen. Vejret var perfekt og vi fik en god afslutning med sang, taler, dans og rigtig mange tårer, da eleverne for sidste gang omfavnede livstræet i skoleåret.

Det har været et rigtigt godt efterskoleår med rekord få pædagogiske udfordringer, det højeste gennemsnit i skolens historie, flest venskabsbesøg og rejser længst ud i verden. Ranum gør verden større i mange dimensioner, og nu er det sommerferie.

Rigtig god sommerferie!

Hilsen alle os på,